مردم استان چهارمحال و بختیاری با سیاهپوش کردن مساجد، تکایا و حسینیه ها در نقاط شهری و روستایی سراسر استان، به استقبال ماه عزاداری شهادت حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان رفتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد: مجالس سخنرانی با هدف تبیین اهداف واقعه کربلا و قیام امام حسین (ع)، ساماندهی هیئات مذهبی، اجرای مجالس روضه خوانی، نوحه خوانی، تعزیه خوانی، زنجیرزنی و سینه زنی، طبخ و توزیع غذاهای نذری از جمله آش، حلیم و شله زرد از جمله برنامه های گرامیداشت ایام محرم در استان چهارمحال و بختیاری است.

امسال 1200 مسجد و 97 بقعه متبرکه امامزادگان (ع) در استان چهارمحال و بختیاری مهیای برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم شدند.

با آغاز ماه محرم جمعی از جوانان استان چهارمحال و بختیاری اقدام به برپایی محافل عزاداری در جوار حرم مطهر امامزادگان (ع) و خیمه های عزاداری نمودند.

همچنین همزمان با سراسر کشور سوگواره بصیرت عاشورایی روز دوشنبه 5 آبان ماه، مصادف با دوم محرم الحرام، سالروز ورود کاروان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به صحرای کربلا، در 24 بقعه متبرکه امامزادگان (ع) و 200 مسجد در سطح استان چهارمحال و بختیاری با حضور هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری برگزار می‌شود.

انتهاي پيام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.