باهنر در نشست خبری:

التزام به قانون اساسی شرط حضور در انتخابات است/ اظهار گلایه‌مندی از بازنشستگی ناطق‌نوری در عرصه سیاسی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آقای ناطق نوری اعلام کرده است که در عالم سیاست بازنشسته شده و ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمدرضا باهنر" نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود با رسانه‌ها اظهار داشت: وحدت گروه‌های سیاسی به خصوص وقتی به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم جدی‌تر می‌شود چون گروه‌های سیاسی در قالب یک حزب فراگیر فعالیت نمی‌کنند بنابراین در نزدیکی و یا دوری این گروه‌ها ضابطه‌ای وجود ندارد و این امر بیشتر براساس تمایلات شخصی شکل می‌گیرد.  
 
وی بیان کرد: تلاش حجت‌الاسلام تقوی برای ایجاد وحدت میان جریانات اصولگرایی است و بارها وی اعلام کرده‌ است که این نشست‌ها انتخاباتی نیست تعدادی از وزرای دولت‌های نهم و دهم و افرادی از جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست اخیر وحدت اصولگرایان حضور داشتند که البته این حضور به عنوان نمایندگی از جبهه و گروه خاصی نیست.
 
باهنر با بیان این که علاقه‌مند هستیم که این جلسات به ثمر بنشیند گفت: در جلسه اخیر وحدت اصولگرایان، جبهه پایداری حضور جدی داشت و البته باید تلاش شود که این حضور تبدیل به انسجام شود.
 
باهنر افزود: مسیر کلی جبهه پیروان خط امام و رهبری همراهی و همسویی با جامعتین است کما اینکه نام قبلی این جبهه تشکیلات هم سو با روحانیت بوده است.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما این وحدت را قبول داریم و آیت‌الله مصباح یزدی برای ما قابل احترام هستند و امیدواریم که انسجام در حد بالایی شکل گیرد.
 
باهنر با بیان این که انتقادات ما از دولت آقای احمدی‌نژاد کماکان باقی است تاکید کرد: وزرای آقای احمدی‌نژاد هم اکنون در جریان اصولگرایی به حساب می‌آیند و برخی از این وزرا منتقد رفتار وی هستند.
 
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: از دکتر روحانی تشکر می‌کنیم که قبل از پایان دوران مسئولیت سرپرست وزارت علوم گزینه جدید را برای اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کردند من محاسبه دقیقی از وضعیت کنونی مجلس برای رای اعتماد به آقای نیلی احمدآبادی ندارم و باید منتظر بود و دید که فضای کلی مجلس در این باره چیست.
 
باهنر گفت: من همیشه نظرم این بوده است حیات جریانات سیاسی مختلف در گرو این است که در انتخابات شرکت کنند و ما هم همیشه از رقبای خود دعوت به حضور در انتخابات کرده‌ایم.
 
وی با بیان این که شروط حضور گروه‌های سیاسی در انتخابات را نظام تعیین می‌کند، ابراز داشت: تبعیت و التزام به قانون اساسی شرط حضور در انتخابات است مقوله فتنه چیزی نیست که با گذشت زمان کم رنگ شود هزینه‌های زیادی به نظام تحمیل شد و قطعا مردم این هزینه‌ها را پذیرفتند که در روز 9 دی 88 پاسخ قاطعی به فتنه‌گران دادند.  
 
باهنر افزود: این هزینه‌ها باید مفید به فایده باشد مفید فایده بودن این است که این حوادث فراموش نشود.  
 
وی تاکید کرد: از دست دادن شخصیت‌هایی مثل مرحوم عسگراولادی و آیت‌الله مهدوی‌کنی ضربه جدی در حرکت اصولگرایی ایجاد می‌کند ولی مهم این است که رویش‌ها وسیع‌تر و عمیق‌تر از ریزش‌ها باشد.
 
وی بیان داشت: رویش‌ها زیاد است و فقط حوصله باید کرد، جریانات سیاسی باید طوری خود را تنظیم کنند که به افراد وابسته نباشند.  
 
باهنر درباره حضور احمدی‌نژاد در وحدت اصولگرایان ابراز کرد: حضور آقای احمدی‌نژاد در وحدت اصولگرایان به این بستگی دارد که وی چه قدر به اشکالات گذشته خود  اذعان داشته باشد و چه قدر حاضر باشد در جهت رفع آن‌ها اقدام کند.  
 
باهنر تاکید کرد: همیشه سعی کرده‌ایم که زیر سایه جامعتین حرکت کنیم البته در جلسات خصوصی انتقادات خود را ابراز می‌کنیم ولی احساس می‌کنیم که تاکنون سود کرده‌ایم.
 
باهنر تاکید کرد: آقای ناطق نوری در سال‌های متمادی تکیه‌گاه بزرگ جریان اصولگرایی بوده است آقای ناطق گفته است که در عالم سیاست بازنشسته شده و دیگر فعالیت سیاسی نمی‌کند و ما از این موضوع گلایه‌مند هستیم.
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در فضای انتخاباتی ما یک سری رقبایی داریم و این فضا به معنای تقابل و خصومت نیست اما وقتی انتخاباتی در کار نباشد قرار نیست که فضای جریانات سیاسی تبدیل به گره‌های کور شود. مطالبه امروز مردم کار، تولید، کنترل قیمت‌ها، حل شدن برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و فرهنگی است.
 
باهنر ابراز داشت: در مجلس شورای اسلامی ده‌ها تصمیم گرفته می‌شود که از این تصمیمات نباید تعبیرات سیاسی به عمل بیاوریم برخی افراد هستند که مقوله رای اعتماد و استیضاح وزرا از سوی نمایندگان مجلس را رفتاری سیاسی و قبیله‌ای می‌دانند که من این را قبول ندارم طرح استیضاح رضا فرجی‌دانا تقریبا شش ماه در مجلس به طول انجامید و ما سعی کردیم که مطالبات خود را با مذاکره حل کنیم و کار به استیضاح نکشد در واقع استیضاح در مجلس مثل طلاق است این را هم باید بگویم که استیضاح جز اختیارات مجلس است ولی این بدین معنا نیست که همیشه نمایندگان مجلس از اهرم استیضاح استفاده کنند من خودم در ابتدا مخالف استیضاح وزیر علوم بودم ولی وقتی انتظارات ما از وی برآورده نشد مجبور به استیضاح شدیم.  
 
باهنر افزود: ما با دوستان پایداری دوست هستیم ولی این که من به جبهه پایداری پیوسته باشم را رد می‌کنم.
 
باهنر درباره فعالیت‌های سیاسی ناطق نوری گفت: اگر آقای ناطق بخواهد روزی دوباره فعالیت سیاسی داشته باشد قطعا در جریان اصولگرایی این فعالیت ها را از سر خواهد گرفت.  
 
دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره حوادث اسید پاشی در اصفهان بیان داشت: اسیدپاشی یک جرم است که در کشور اتفاق افتاده و همه ما باید پیگیر این مسئله باشیم تا عاملین این جنایت مجازات شوند چون این اتفاقات همزمان با تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر در مجلس بوده است عده‌ای می‌خواهند این اتفاقات را به گردن طرفداران نهی از منکر بیندازند امر به معروف و نه از منکر در قانون اساسی آمده است و باید قانونمند شود و امیدواریم با همکاری شورای نگهبان به نتیجه نهایی برسد.  
 
باهنر درباره فضای عمومی کشور که نباید انتخاباتی شود بیان کرد: فضای عمومی کشور نباید انتخاباتی شود و این ظلم به مردم است چون دغدغه امروز مردم انتخابات نیست حدود سه سال پیش در مجمع تشخیص مصلحت نظام برای این که فضای جامعه بیش از حد انتخاباتی نباشد تصمیم گرفتیم که برخی از انتخابات با هم برگزار شود و ما امروز شاهد هستیم که انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی و هم چنین مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با هم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار