مسعود قاسمی در واکنش به برخی انتقادها به حضور ملی پوشان در هفته دوم لیگ وزنه برداری گفت: حضور آنها در صحنه رقابتهای لیگ به خواست تیم های لیگی و در راستای ارج نهادن به رقابتهای باشگاهی صورت گرفت.

    به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری، مسعود قاسمی، دبیر فدراسیون وزنه برداری ضمن بیان این مطب گفت: من این حق را به ورزشکاران می دهم که نسبت به زمان برگزاری رقابتهای هفته دوم لیگ وزنه برداری معترض باشند، اما با توجه به نزدیک بودن به رقابتهای جهانی قزاقستان، طی صحبتی که با کادر فنی تیم ملی صورت گرفت قرار شد ملی پوشان در رقابتهای لیگ زیر وزنه های سنگین نروند تا با توجه به برنامه تمرینی شان تا قبل از اعزام به قزاقستان، خدای ناکرده دچار آسیب دیدگی نشوند. اتفاقا بسیاری از ملی پوشان هم این مساله را رعایت کردند. به عنوان مثال کیانوش رستمی و بهداد سلیمی فقط یک بار در یک ضرب و یک بار در دوضرب روی تخته رفتند تا با حداقل رکوردها برای تیم هایشان کسب امتیاز کنند.
قاسمی در پاسخ به این سئوال که چرا همانند سال گذشته برای رقابتهای لیگ از ملی پوشان در محل اردوی تیم ملی رکوردگیری نشد، گفت: به هر حال مدیران تیم های لیگی هم از ورزشکارانشان انتظار دارند که در صحنه رقابتها حضور داشته باشند. از طرفی سال گذشته هم انتقادهای زیادی شده بود که رکوردگیری از ملی پوشان در کمپ تیم های ملی و غیبت آنها در صحنه رقابتها به اعتبار لیگ لطمه زده است ، کادر فنی هم صرفا به خاطر ارج نهادن به رقابتهای لیگ و خواسته تیم های لیگ برتری اجازه حضور آنها را صادر کرد. حالا هم باید خوشحال باشیم که هیچ یک از ملی پوشان در این رقابتها دچار آسیب دیدگی نشدند.
 دبیر فدراسیون وزنه برداری در ادامه درباره ترکیب نهایی تیم ملی گفت: در حال حاضر 8 وزنه بردار در اردوی تیم ملی حضور دارند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد تیم ملی با همین نفرات در رقابتهای جهانی قزاقستان شرکت خواهد کرد. البته تصمیم نهایی با کادر فنی است و آنها طی روزهای آتی ترکیب نهایی را اعلام می کنند.
قاسمی درباره احتمال حضور ماموران ستاد بین المللی مبارزه با دوپینگ (وادا) در کمپ تیم های ملی نیز گفت: همه ساله قبل از آغاز رقابتهای جهانی شاهد حضور سرزده ماموران وادا در محل کمپ تیم های ملی هستیم و هیچ بعید نیست که در همین 10 روز باقی مانده تا آغاز رقابتها نیز بار دیگر شاهد حضور آنها در کشورمان باشیم. البته با توجه به اینکه ماموران وادا در جریان بازیهای آسیایی اینچئون از اکثر وزنه برداران آسیایی تست دوپینگ گرفتند این احتمال هم وجود دارد که این بار قبل از رقابتهای جهانی به تهران نیایند. اما در هر صورت چیزی مشخص نیست. آنچه اهمیت دارد این است که ملی پوشان وزنه برداری در هر ساعت از شبانه روز آماده دادن تست دوپینگ هستند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار