مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: 82 درصد از مسافران و گردشگران ورودی و مقیم استان از نحوه پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم استان ابراز رضایتمندی کرد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خیرنگاران ، رسول اشتودان صبح امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج، اظهار کرد: 82 در صد از مسافران و گردشگران ورودی و مقیم استان از نحوه پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم استان کردستان ابراز رضایتمندی کردند.

به گفته وی، تنها 25 درصد از مسافران و گردشگران تابستانی از برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری و جشن‌ها و مراسمات برگزار شده استان ابراز نارضایتی کرده‌ و مابقی رضایت کامل داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه بیان داشت: بیشترین رضایتمندی گردشگران تابستانی از مهمان‌نوازی و نحوه پذیرایی، وضعیت امنیتی، اطلاع‌رسانی و راهنمایی مناسب درسطح استان بوده است.

اشتودان تصریح کرد: رضایتمندی مسافران از اکیپ‌های خدمات جاده‌ای و فوریت‌های پزشکی، محل‌های اسکان آموزش و پرورش و خدمات شهرداری شهرهای استان قابل توجه بوده است.

وی در ادامه به  مشکلات موجود از دید گردشگران طبق آنالیز انجام شده از سوی این اداره کل اشاره کرد و گفت: عدم وجود امکانات مناسب و کافی در شهرها و مناطق گردشگرپذیر، نامناسب بودن جاده‌های مواصلاتی، جاده‌های منتهی به جاذبه‌های استان، عدم وجود پارکینگ، ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی، عدم وجود برنامه‌های شاد و در شهرهای گردشگرپذیر، عدم وجود اماکن اقامتی مناسب به اندازه نیاز در برخی از شهرهای استان از جمله مشکلات مطرح شده از دیدگاه گردشگران بوده است.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر لازم در سال آینده تاحدی از این مشکلات در حوزه جذب گردشگر در سطح استان کاسته شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: سنندج ، گردشگران ، مسافران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.