سرپرست وزارت علوم ضمن اشاره به مهارت و مهارت آموزی در عرصه علوم نوظهور به ضرورت توجه به رشته‌های کاربردی و مهارتی در کشور اشاره کرد و افزود: این حجم از فارغ‌التحصیلان بیکار حاکی از تک بعدی بودن علوم و دوری از تقاضای بازار کار دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نجفی سرپرست وزارت علوم در مراسم 22 سالگرد تاسیس دانشگاه جامع کاربردی با اشاره به توانمند شدن جامعه بر اساس علوم مهارتی و موفقیت در علم و تکنولوژی اظهار داشت: در کشورهای پیشرفته از سالیان پیش توجه ویژه و خاصی به ابعاد کاربردی و مهارتی علوم شده است و به همین جهت توانسته‌اند از پتانسیل‌های موجود در کشور خود بیشترین بهره را ببرند. 

سرپرست وزارت علوم در ادامه افزود: تبدیل علم و دانایی به توانایی به شدت در متون اسلامی و ایرانی مشاهده می‌شود و در کشور ما نیز تاسیس دانشگاه جامع پس از انقلاب مصداق همین تلاشهاست. 

وی با بیان اینکه البته در عمل نتوانسته‌ایم آنچنان که باید و شاید بستر فعالیتهای کاربردی را فراهم سازیم و در بسیاری از جوانب سهل‌انگاری شده است و در نتیجه اکنون با وجود اینکه دانشگاه جامع بیش از 1075 مرکز در کشور دارد و 850 هزار دانشجو در این مراکز در حال تحصیل‌اند اما برخی مراکز از استاندارد لازم برای آموزش برخوردار نبوده و حتی از کمترین کیفیتها برخوردارند. 

وی تصریح کرد: از ابتدا قرار بود مراکز علمی کاربردی کاملا تقاضا محور باشند اما برخی از مراکز و واحدهای دانشگاه جامع نه تنها به تقاضاهای جامعه توجه ندارند بلکه به دروس تئوری بیشتر گرایش دارند و در این شرایط نقش مسئولان این دانشگاه هدایت و مشورت این مراکز برای قرار گرفتن در ریل صحیح اهداف نظام آموزش مهارتی است. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار