دکتر پروانه گفت: ملاحظات اخلاق حرفه‌ای در توانبخشی اگر جدی گرفته نشود، زمینه ساز تحلیل توان جسمانی و روانی بیمار و صدمات جبران ناپذیر به خانواده بیماران می‌شود.

شهریار پروانه، عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تصمیم گیری بالینی اخلاقی در کاردرمانی از موضوعات مهم در عرصه توانبخشی است که متخصصین باید با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: استدلال روند توانبخشی یک کودک فلج مغزی یا معلول جسمی و حرکتی از عهده خانواده خارج است و نقش اصلی آن توسط تیم توانبخشی تحقق پیدا می‌کند.

پروانه اذعان داشت: اخلاق حرفه‌ای و تخصص کار درمانگر و تیم توانبخشی تعیین کننده تعداد جلسات و حضور بیمار در کلینیک‌های توانبخشی است و درمانگر با تحقیق شرایط جسمانی و درمانی بیمار ادامه کار را دنبال می‌کند و نباید به دلیل منافع مالی و علیرغم ضعف جسمانی بیمار به تعدد جلسات دامن بزند که این موضوع یکی از ارکان اخلاق حرفه‌ای در میان درمانگران است.

پروانه نه تنها توانبخشی بلکه بدنه نظام سلامت را مرهون اخلاق حرفه‌ای عنوان کرد و خواستار نهادینه کردن اخلاق حرفه‌ای از سوی اساتید به دانشجویان وزارت بهداشت شد تا همگی در ارتقاء نظام سلامت سهیم باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.