نخست وزیر عراق در دیدار هیئتی از استان الانبار تاکید کرد تروریستهای داعش با اقدامات خود قصد بدنام کردن اسلام را دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی العراقیه، نخست وزیر عراق تاکید کرد تروریستهای داعش به دروغ خود را به اسلام و اهل سنت نسبت می دهند و با اقدامات خود قصد بدنام کردن اسلام را دارند.  

"حیدر العبادی" در دیدار هیئتی از استان الانبار گفت: امروز به صراحت می گویم که هیچ طرفی در جهان وجود ندارد که آماده باشد به جای ما بجنگند و سرزمین ما را آزاد کند و به ما بگوید بفرمایید این هم سرزمین شما. در حال حاضر اوضاع با سال‌های 2006 و 2007 فرق می کند. در آن زمان شاید عراق تحت اشغال بود و نیروهای آمریکایی در عراق حضور داشتند و در کنار ما می جنگیدند اما امروز حضور ندارند. برای همین تاکید می کنم که امروز هیچ کشوری در جهان وجود ندارد که فرزندان خود را بفرستد تا به جای ما بجنگند. عراق درحال حاضر عراق واحد است و همه ما برای وحدت کشور و امنیت شهروندان مبارزه می کنیم. من خودم را به عنوان نخست وزیر عراق مسئول جان همه عراقیها می دانم صرف نظر از اینکه چه دین ، مذهب و قومیتی دارند ، همه آنها عراقی هستند و ما مسئول آنها هستیم و نیروهای امنیتی ، ارتش و پلیس و همه برای دفاع از آنها تا پای جان آمادگی دارند.  

العبادی افزود: دولت بر اساس توافق سیاسی تشکیل شده است و نماینده همه گروهها است. ما به همه گروه‌ها احترام می گذاریم و همه آنها و تک تک مردم عراق مورد حمایت و احترام ما قرار دارند و هیچ تفاوتی بین شیعه، سنی، عرب و کرد و ترکمن وجود ندارد. امروز شهرهایی که در عراق ویران شده است شهرهای سنی نشین است و این قلب ما را جریحه دار کرده است. کسانی که ادعا می کنند از سنی ها دفاع می کنند و برادران اهل سنت ما را می کشند دروغگو هستند. این ادعایی عجیب و غریب است و متاسفانه داعش خود را به اسلام منتسب می کند درحالی که اسلام از چنین کسانی مبراء است. دین ما موجب مباهات و افتخار ما است. بار دیگر تاکید می کنم اگر ما با هم متحد باشیم می توانیم با کمترین تلفات و خسارات تروریستهای داعش را از بین ببریم و درحال حاضر هماهنگی زیادی بین غیرنظامیان ، عشایر در منطقه ، نیروهای مسلح ، دستگاههای اطلاعاتی ، پلیس فدرال و ارتش و نیروی هوایی وجود دارد و پیروزی در جرف الصخر نتیجه این هماهنگی و اتحاد بین عراقیها بود. ما می توانیم عملیات این چنینی و پیروزیها را با سرعت بیشتری به دست بیاوریم تا شدت خرابیها توسط داعش بیشتر از این نشود.   

وی اضافه کرد: مناطق هیت ، حدیثه و مناطق اطراف آن و همچنین عامریه فلوجه و همچنین الرمادی را مناطقی راهبردی می دانیم و از آنها دفاع خواهیم کرد. درخواستهایی برای افزایش حملات هوایی وجود دارد ، باید بگویم حملات هوایی درحال حاضر بسیار بیشتر از گذشته ادامه دارد و از محورهای مختلف صورت می گیرد در صورتی که در گذشته محدودتر بودیم و در محاصره قرار داشتیم چرا که داعشی‌ها تا مرز بغداد آمده بودند. در گذشته پروازهای ما در مناطق محدودی موثر بود اما در حال حاضر در مناطق زیادی این پروازها صورت می گیرد. من از نیروی هوایی ارتش به خاطر قربانیهای زیادی که در این راه دادند قدردانی می کنم. درخواستهایی برای پشتیبانی از الانبار با یگانهای مبارز وجود دارد. این نیروها همواره درحال جایگزین شدن هستند و برخی از آنها برای دوره ای عقب می روند و دوباره باز می گردند. باید بگویم آنها مبارز هستند و ارتش نیستند و نباید انتظار داشته باشیم برای مدتی طولانی در یک نقطه بمانند. آنها برای این مسئله آموزش ندیده اند بلکه آموزش دیده اند حمله کنند و نقش نیروی کمکی را ایفا کنند. انشا الله نیروهای جدید اضافه خواهند شد و با بازنگری در ساختار ارتش از آنها برای مدتهای طولانی استفاده خواهد شد. ما باید سازو کار درستی برای توزیع سلاح و جذب نیروهای جدید داشته باشیم. با احترامی که برای مردم قائل هستم اما باید صراحتا بگویم ما نیروهایی نمی خواهیم که برای زندگی کردن به نیروهای مسلح بپیوندند بلکه ما کسانی را می خواهیم که از کشور خود دفاع کنند و بخواهند در راه این هدف بمیرند ، برای مردن آمادگی داشته باشند. درست است که نیروهای مسلح نیز باید زندگی کنند اما باید آمادگی داشته باشند که در صورت ضرورت برای دفاع از کشور جان خود را فدا کنند ، این وظیفه آنها است.  

نخست وزیر عراق با هشدار درباره جنگ روانی دشمن گفت: نباید دشمن را دست کم بگیریم ، دشمن نشان داده است که قدرت زیادی در جنگ روانی و شایعه پراکنی دارد. شایعه پراکنی دشمن از سلاح شیمیایی خطرناکتر است.  

انتهای پیام/
برچسب ها: العبادی ، داعش ، دروغ ، اسلام ، سنی ، شیعه ، نسبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار