شهردار تهران در تشریح وضعیت پرونده بوستان مادر گفت: همه می‌دانند که قالیباف درختی را قطع نکرده چون از ابتدا پارکی وجود نداشته است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر مجتبی شاکری،رئیس کمیته فرهنگی و نام گذاری شورای شهر در پاسخ به اظهارات حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورا در رابطه با بوستان مادر با بیان این که این مسئله حتی در رسانه ملی نیز مطرح شد افزود:‌به نظر می‌رسد یک اشکال حقوقی در طرح این مسئله مطرح است چرا که آقای حقانی در ابتدا بیان کردند که هدف من تنها تذکر به شهردار بوده نه طرح سوال اما اکنون قصد طرح بیست سوال را در کمیسیون نظارت حقوقی و در رابطه این مسئله دارند.

وی خطاب به حقانی  اظهار داشت:‌همین میزان که تذکر دادید در ذهن مردم شایبه ایجاد شد چرا که مردم قادر به تفکیک تذکر و سوال نیستند و به این باور می‌رسند که مدیریت شهری به دنبال مسائلی خاص است.

 رئیس کمیته فرهنگی و نام گذاری شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: از اعضا خواهش می‌کنم از بازی کردن با جلسات شورا پرهیز کنند چرا که اگر آقای حقانی همین سوالات را در ابتدای جلسه بیان می‌کردند پاسخ ایشان سریع‌تر داده می‌شد.

*اقدامات انجام شده در بوستان مادر از چهار چوب قانونی برخوردار بوده است/قالیباف برای تهران زحمات شبانه‌روزی کشیده است

احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از گزارش فنی و کارشناس شهردار منطقه 5 در خصوص مسئله بوستان مادر افزود: این نکته را باید با قالیباف واعضای شورا بگویم که اگر موضوعاتی در صحن شورا مطرح می‌شوددر جهت دفاع از منافع مردم و زحمات مدیریت شهری است.
 
وی در ادامه به طرح مسئله بوستان مادر در یکی از جلسات غیر علنی شورا و از سوی حقانی رئیس کمیته محیط زیست اشاره نمود و اظهار داشت: ایشان تذکری را مبنی بر آسیب به بوستانی 71 هکتاری موسوم به بوستان مادر را دراین جلسه بیان کردند که البته فردای همان روز و در ملاقات مردمی بنده با شهروندان منطقه 5 و توضیحات شهردار و نیز ارائه عکسهای هوایی در این راستا مشخص شد که این بوستان تنها 7.1 دهم هکتار بوده نه 71 هکتار اما آنچه مهم است این موضوع است که چرا این مسئله علی رقم طرح آن در یک جلسه غیر علنی و فردای همان روز در روزنامه همشهری به چاپ رسید. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حساسیت‌های مقام معظم رهبری نسبت به مسئله درخت و صیانت از باغات افزود: خواهش من از اعضای شورا و رسانه‌ها این است که به حساسیت‌های ایجاد شده در خصوص بوستان مادر احترام بگذارند و تقدس گونه برخورد کنند. 
 
دنیا مالی با بیان اینکه مطابق اظهارات آقای حقانی به عنوان تذکر دهنده بوستان مادر هر اقدامی در رابطه با این بوستان پیش از تصدی قالیباف درشهرداری تهران صورت پذیرفته است اظهار داشت: حتی باید پرسید که عنوان بوستان مادر و یا گودبرداری‌ها جهت ایجاد پارک آبی و تفریحی در چه زمانی بوده که البته مشخص است که این موضوع درسال82 و در زمان شهردار وقت صورت پذیرفت. 

وی با اشاره به این که مطابق مصوبه شهر سازی در سال 91هر یک از اراضی دولت باید به پهنه A,S تغییر کار بری دهد و ما  هم نسبت به این مسئله معترضیم افزود: یقینا اما آن چه ما را به عنوان اعضای شورا در رابطه با این مسئله رنج می‌دهد سوال تعدادی از مسئولین کشور است که شما در شورا چه می‌کنید که شهرداری درختان را قطع کرده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان با عنوان این که دشمنان نظام این مباحث استفاده غیر می‌کنند خاطر نشان کرد: باید دانست که اقدامات انجام شده در رابطه با بوستان مادر از چهار چوب قانونی و خواست خود برخوردار بوده است.

*قالیباف برای تهران زحمات شبانه‌روزی کشیده است

 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: من را مردم انتخاب نکردند که مقابل شهردار بایستم من در کنار شهردارم.

حقانی گفت: باید از قالیباف جهت عملکرد صحیح در مدیریت شهری تشکر کرد

*همه می‌دانند که قالیباف درختی را قطع نکرده است



قالیباف شهردار تهران در جلسه شورا گفت:من به عنوان شهردار تهران بسیار خوشحالم و از این جلسه استقبال می‌کنم اگر بحثی در شورا باشد برای خدمت به مردم است.

وی افزود: من خدمت آقای حقانی عرض کردم که ما با هم هیچ فصل مشترکی نداریم و فقط راه ما در تلاش و زحمت یکسان است.

قالیباف خطاب به حقانی بیان داشت: شما مویتان را در شهرداری سپید کرده‌اید و قابل احترامید و در این مورد من به آقای عبداللهی عرض کردم که اگر آقای حقانی توصیه‌ای داشتند به آن گوش دهیم و چنانچه با قوانین سازگاری نداشت به من اطلاع دهید تا بگویم که چه کنیم.

وی افزود: ما یک رسالت داریم و متاسفانه موضوع اسید پاشی که هیچ انسان منصفی آن را نمی‌پسندد را می‌خواهند به اسلام و امام حسین(ع) ربط دهند که از این بابت متاسفم.

قالیباف  با تاکید بر اینکه برخلاف آنکه در رسانه‌ها عنوان شده این زمین نه تنها 70 هکتار نبوده است بلکه 7 هکتار بوده اظهار داشت: از آغاز تصدی بنده به عنوان شهردار این زمین فاقد هر نوع درختی بوده ضمن اینکه اصلا هیچگونه ردیف و اعتباری برای ساخت به بوستان مادر اختصاص نیافته است.

وی با عنوان اینکه با طرح جامع همیشه مخالفت هایی وجود دارد افزود: از آن جمله می‌توان به مخالفت‌های دهه 70 در این راستا اشاره کرد که من علی رقم مخالفتهای تمامی مسئولان مدافع طرح جامع بودم ضمن اینکه آقای مسجد جامعی و چمران به عنوان روسای شورای شهر در این دو سال در دهه سوم شورا یکی از اعضای آن بودند مبحثی را در رابطه با حفظ فضای شهر داشتیم.

شهردار تهران ادامه داد: تاکید شهرداری بر حفظ فضای شهر تا آنجا بود که حتی نه تنها در زمین‌هایی که سند مالکیت آن مشخص نبود بلکه حتی در زمین‌های مردم نیز اجازه کاشت درخت در راستای افزایش فضای سبز داده شد.

قالیباف در پاسخ به اظهارات حقانی افزود: اگر پهنه‌ای در شهر وجود داشته باشد که علی رغم تعریف آن به عنوان مکانی جهت ایجاد فضای سبز اظهار داشت: در صورتی که مطابق بررسی‌ها مشخص شود که این منطقه از لحاظ دارا بودن فضای سبز غنی است پهنه G به R و D تغییر خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هر ماه 1400 تغییر در طرح جامع وجود دارد تصریح کرد: بر اساس بررسی‌ها سرانه فضای سبز درمنطقه 5 برای هر نفر در حدود 10 متر است که فضای سبز فعلی این منطقه بیش از آن چیزی است که در افق 1404 تعیین شده است.

شهردار تهران در ادامه به حضور 7 عضو در کمیسیون ماده 5 اشاره نمود و افزود: تنها بنده در این کمیسیون به عنوان یکی از اعضای مدیریت شهری حضور دارم و 6 نفر عضو دیگراین کمیسیون از اعضای دولت هستند ضمن اینکه نتیجه‌ بررسی ها در هر جلسه به صورت رای‌گیری و با مباحثه تک تک اعضا است.

قالیباف با اشاره به اینکه درنهایت مجموع آراء تعیین کننده چگونگی عملکرد خواهد بود تاکید کرد: آنچه باید در نظر داشت توجه به این موضوع است که کمیسیون ماده 5 اصلا مربوط شهرداری نیست بلکه زیر نظر شورای عالی شهرسازی و معماری قرار دارد در حالی که همه مردم بر این عقیده‌اند که شهرداری کمیسیونی ساخته و در آن کمیسیون به هر اقدامی دست می‌زند.

وی تصریح کرد:  مدیریت شهری تنها از یک رای در این کمیسیون برخوردار است به طوریکه حتی رئیس شورای شهر به عنوان ناظر در این جلسه از حق رای برخوردار نیست.

شهردار تهران ادامه داد: پرونده بوستان مادر به کمیسیون پس از ارجاع به کمیسیون شهرسازی  و معماری در سال 92 از تغییر پهنه Gبه S برخوردار شد و در اینجا باید به آقای حقانی بگویم با این تفاسیر یعنی شما می‌گویید شورای عالی شهرسازی دچار اشتباه شده است.

وی با عنوان اینکه من همواره به قانون احترام گذاشتم گفت: همه می‌دانند که در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد من با خط مشی ایشان  مخالف بودم و آن را نمی‌پسندیدم اما این به معنا نیست که چون من پذیرای سیاست ایشان نبودم قانون را تغییر دهم.

شهردار تهران تاکید کرد: همه می‌دانند قالیباف درختی قطع نکرده چون از ابتدا پارکی وجود نداشته است.

قالیباف با عنوان اینکه در همین کمیسیون ماده 5 بنده موفق شدم 100 هکتار  از باغ کن را به بند Gتغییر دهم اظهار داشت: تا کنونن10 درصد به فضای سبز شهر تهران افزوده شده و این در حالی است که بوستان مادر از وسعتی به میزان 7 هکتار برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه از زمان تصدی بنده در شهرداری تهران تاکنون تنها 100 هکتار فضای سبز در منطقه 5 ایجاد شده افزود: بیان این قبیل مسائل بی‌انصافی است ونباید مردم را نسبت به مدیریت شهری بی‌اعتماد نمود هرچند از یک ماه قبل نیز با درخواست از اعضای شورا در صدد تشریح این مسئله بودم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کرد: متاسفانه مسائلی نظیر شکایت به قوه قضاییه در رسانه‌ها مطرح شد که تمامی این موارد نتیجه‌ای جز ضربه زدن به افکار عمومی نداشت و هر چند تذکر حق اعضای شورا اما باید پیامدهای آن را نیز در نظر داشت.

*حضور شهردار با درخواست خود و تذکر دهندگان در شورای شهر تهران

صابری یکی از اعضای شورا در جلسه امروز شورا گفت: تذکر دهندگان باید ابتدا به صورت کتبی مسائل را ارجاع دهند و در مرحله بعدی این مسئله با سوال مطرح شود مگر در جلسات تعاملی و اختصاصی به صورت شفاهی گفته شود.

وی افزود: من خواهش می‌کنم امری که در دستور شورا قرار می‌گیرد را روشن فرمایید که امروز حضور شهردار در این جلسه به خواست خود بوده یا از طرف تذکر دهندگان درخواست شده.

چمران در پاسخ به وی بیان داشت: این موضوعات مربوط به شهرداری پیچیده شده و ابتدا تذکر کتبی پاسخ داده شد و اما دوستان گفتند این موضوع را بهتر است به حالت سوال تبدیل نکنیم  و در بحث تعاملی به روشن شدن آن بپردازیم.

وی گفت: دو یا سه بار در صحن شورا تذکر داده شد که چرا پاسخ شفاهی در این مورد داده نمی‌شود و بهتر است در حضور همه مطرح شود.

چمران ادامه داد: همچنین شهردار و همکاران درخواست کردند می‌خواهیم به صورت شفاهی جواب بدهیم و ابهامات را از بین ببریم هدف ما حل مشکل است.

وی خاطر نشان کرد: توضیحات چهره به چهره سریعتر می‌تواند این بحث را پایان دهد و این جلسه به درخواست طرفین بوده است.

*300 میلیارد هزینه برای دادن شیر به دانش آموزان‌

دنیا مالی یکی از اعضای شورا درادامه جلسه شورا در خصوص ازدیاد سرطان در نوجوانان و جوانان گفت: نکته‌ای که قابل توجه است بحث سرطان در نوجوانان و جوانان به خصوص در کلان‌شهرهایی مثل تهران،‌اراک، اهواز، که آلودگی‌های حمل و نقلی دارند است.

وی افزود: طی تدابیر مسئولین امسال 300 میلیارد برای دادن شیر به دانش آموزان‌ کنار گذاشته شده است .


دنیا مالی بیان داشت: در پاییز که آلودگی هوا و حمل و نقل و ترافیک و همینطور بحث ریزگردها را داریم خواهش می‌کنم این 300 میلیارد را شورا ابلاغ نماید تا در شهرهایی که با مصیبت آلودگی دست و پنجه‌نرم می‌کنیم نوجوانان و جوانان مصون بمانند.

وی خاطر نشان کرد: خواهش می‌کنم با دادن شیر به دانش آموزان‌ آنها را از دچار شدن به امراضی مثل سرطان مصون نگه داریم و این اقدام را انجام دهیم.

*دوستی:حضور امروز قالیباف و معاونین ایشان در شورا خلاف آیین نامه است

در ادامه جلسه علنی امروز شورای شهر ، اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در خصوص حضور شهردار تهران و معاونین ایشان در رابطه با ارائه گزارش بوستان مادر با بیان اینکه معتقدم تذکرات نباید جزء دستور جلسه قرار گیرد افزود: امروز شهردار تهران،معاونین ایشان و شهردار منطقه 5 باید در دفتر خود به کارهای روزمره خود می‌پرداختند اما متاسفانه بر خلاف قانون و با توجه به اینکه نه درخواست کننده نه تذکر دهنده درخواست حضور ایشان را نموده ونه خود درخواستی برای این کار داشتند در جلسه امروز حضور یافته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه گزارش سوال نیست که در صحن مطرح شود اظهار داشت: ما ملزم به رعایت آیین نامه هستیم چرا که شورای شهر تهران شورایی است که عملکردش در کشور مثل قلب پمپاژ شده و تمامی اقدامات مثبت و منفی آن زیر ذره‌بین تمامی مردم است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه گفت:  حضور امروز قالیباف و معاونین ایشان در شورا خلاف آیین نامه است چرا که نه تذکر دهنده درخواست کرده و نه خود ایشان.

چمران در پاسخ به سوالات دوستی خاطر نشان کرد:  هرچند اگر تنها یک نفر از دو طرف این قضیه یعنی شهردار و یا تذکر دهنده درخواست حضور داشتند این اقدام عملی می‌شد اما باید گفت: هم تذکر دهنده درخواست حضور شهردار را در جلسه امروز داشتند وهم خود قالیباف .

*اسید پاشی در اصفهان به عنوان یک پایتخت فرهنگی امری غیر انسانی است


شجاع پوریان عضو کمیسیون نظارت حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اسید پاشی‌های  اخیر در اصفهان افزود: اسید پاشی دراصفهان به عنوان یکی از کلان‌شهرهای کشور و پایتخت فرهنگی یک فاجعه و امر غیر انسانی و ما به عنوان اعضای شورای یکی از کلان‌شهرهای کشور لازم است این فاجعه را محکوم کنیم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در سالهای اخیر در خصوص امنیت بخشی به حضور و تردد مردم در شهر اقدامات خوب و قابل تقدیری در تهران صورت پذیرفته است خاطر نشان کرد: اما لازم است در رابطه با روشنایی خیابان‌ها شیوه طراحی محیط شهری، فضای سبز تدبیری شود که با ایجاد ارتقاء امنیت اجتماعی مانع از تجمع افراد بزهکار شود.


*قالیباف سازمان ثبت اسناد و املاک را مکلف به تهیه سند برای فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها نماید

مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر بااشاره به حادثه اردیبهشت ماه امسال در شهربازی ارم که منجر به مصدومیت سه نفر ازشهروندان شد افزود: روز گذشته با یکی از این افراد در بیمارستان ملاقات داشتم واین درحالی است که از 12 خرداد و انتقال این فرد از بیمارستان آسیا به بیمارستان جدید هیچ یک از مسئولین ذیربط دیداری با ایشان نداشتند.

وی با اشاره به اینکه 150 میلیون تومان برای درمان این فرد پرداخت شده تصریح کرد: با توجه به اینکه تا کنون هیچ کمکی از سوی هیچ یک از ارگان‌ها در ارائه هزینه درمان این فرد نشده استدعا دارم اگر کسی می‌تواند به این شخص حادثه دیده کمک کند تا حداقل هزینه درمان ایشان را مردم تامین کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه به ماده یک  اصلاحیه قانون فروردین ماه سال 92 در خصوص تشریح طرح‌های یک شورا برای تهران-ری و شمیرانات اشاره کرد و گفت: اما با توجه به اینکه تذکرات و صحبتهای بسیاری در این زمینه صورت پذیرفته و این امر یکی از انتظارات و توقعات مردم است تا کنون اقدامی نشده است.

طلایی از موضوع دست فروشان مترو به عنوان یکی دیگر از مسائل و معضلات شهری داشتند و افزود: اخیرا دست فروشی در مترو باب شده و بهتر است شهردار تهران در این زمینه تدبیری بیاندیشد تا تبدیل به یک عادت و فرهنگ نشود.

وی ادامه داد: بحث فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها نظیر بزرگراه چمران یکی دیگر از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه کرد چرا که فضای سبز این معابر به عنوان بزرگترین سرمایه شهر فاقد سند است و قالیباف باید با تدبیر خود سازمان ثبت اسناد و املاک را مکلف به تهیه سند برای فضای سبز حاشیه بزرگراه‌ها نماید.چرا که تهیه سند برای حاشیه بزرگراه‌ها ضرورت است. 

*حضور شهردار تهران در جلسه شورای شهر

یک ربع پس از آغاز جلسه علنی امروز شورا  چمران رئیس شورای شهر و قالیباف به عنوان مهمترین اعضای غایب امروز شورا در جلسه حضور یافتند.

قرار است امروز شهردار تهران گزارش خود را در خصوص موارد مطرح در رابطه با بوستان مادر در جلسه مطرح نماید که البته این موضوع به عنوان نخستین بند دستور جلسه امروز قید شده است.

*غیبت چمران در آغاز مهمترین روز شورا


صدوششمین جلسه امروز شورای شهر در حالی با حضور اکثریت اعضا آغاز شد که رئیس شورا مهدی چمران غایب امروز این جلسه است.

صلاحی معاون برنامه ریزی ونظارت راهبردی شهرداری تهران مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهرداری، علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری و نیز گیل آبادی مدیر کل روابط عمومی وامور بین‌الملل شهرداری تهران از جمله میهمانان امروز این جلسه هستند.
*پرونده بوستان مادر امروز باحضور قالیباف  بسته می‌شود

در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران قرار است شهردار تهران و شهردار منطقه 5 به همراه معاون شهرسازی و معماری این منطقه در جلسه حضور یافته و به ارائه گزارش در خصوص زمین واقع در محدوده اراضی حسن‌آباد، بلوار آیت الله کاشانی (بوستان مادر) بپردازند.

گفتنی است جلسه یک فوریت لایحه پیشنهاد و معرفی شش نفر از کارکنان شهرداری تهران به عنوان قائم مقام ذی حساب 2 در واحدهای تابعه شهرداری تهران، بررسی طرح الزام شهرداری تهران به تدوین برنامه مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانها و بنگاه‌های اقتصادی شهر تهران و نیز بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه اخذ عوارض توسعه حمل ونقل ریلی در شهر از جمله موارد قابل ذکر در دستور جلسه امروز است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بوستان ، مادر ، عوارض ، شهردار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار