معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان روز گذشته با حضور در اصفهان از یکی از قربانیان حادثه اسیدپاشی عیادت و در دیدار با مسئولان استانی در خصوص پشتیبانی و حمایت از قربانیان اسیدپاشی به ویژه حمایت‌های روحی و خانوادگی اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمود گلزاری با حضور در بیمارستان سوانح و سوختگی حضرت موسی الکاظم (ع) اصفهان از مرضیه ابراهیمی مصدوم حادثه اسیدپاشی اصفهان عیادت کرد.

ابراهیمی در ابتدای این ملاقات نگرانی خود را بابت وضعیت درمان، آینده شغلی و زندگی خود در میان گذاشت و گلزاری نیز با ابراز تاسف از وقوع این حادثه گفت: شما هم جوانید و هم با کمک پزشکان سلامتی و زیبایی خود را بازخواهید یافت. از نگاه های مردم به این حادثه و آینده خود نیز نگران نباشید زیرا در این رخداد، تنها فرد جنایتکار محکوم و مورد انزجار مردم قرار گرفته است.

وی در ادامه خطاب به رئیس بیمارستان سوانح سوختگی افزود: علاوه بر مسایل درمانی، وضعیت روحی و روانی خود فرد آسیب‌دیده و خانواده وی نیز بسیار با اهمیت است. در اصفهان متخصصان خوب روانشناسی حضور دارند و از شما می‌خواهم از این افراد برای کمک به خانواده مصدومان استفاده کنید.

وی اضافه کرد: خانم ابراهیمی به تازگی عقد کرده بودند و باید به همسر و خانواده وی نیز از لحاظ روحی کمک شود. این آمادگی را دارم که با در صورت رضایت با همسر و خانواده ایشان دیدارهایی را داشته باشم تا هر کمکی از بعد روحی و روانی از دستمان برمی‌آید برای کمک به این خانواده انجام دهیم.

مرضیه ابراهیمی در حادثه اسیدپاشی 23 مهرماه در خیابان مهرداد اصفهان دچار سوختگی از ناحیه دو دست و نیمه چپ صورت شد و چشم چپ وی حدود 50 درصد بینایی خود را از دست داده است.

در ادامه این سفر معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به دیدار آیت الله مظاهری رفت.

در ابتدای این دیدار آیت الله مظاهری با تشکر از حضور معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در اصفهان ابراز امیدوراری کرد که این مساله به زودی محو شود.

آیت الله مظاهری با انتقاد از شایعه‌سازی‌های صورت گرفته در این زمینه و انتشار اخبار نادرست گفت: دشمن از این حوادث نهایت سوءاستفاده را کرد. آنها سعی کردند با دروغ فضای کشور و استان را ناامن جلوه دهند.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در سطح استان افزود: از استانداری، دادگستری و شورای تامین استان تشکر می-کنم. امیدوارم این مساله هرچه سریعتر جمع شود.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین در دیدار با رسول یاحی معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان نیز در این خصوص به گفت و گو پرداخت.

یاحی در این دیدار گفت: در سطح استان ، اقدامات امنیتی بسیار موثری برای شناسایی فرد اسیدپاش صورت گرفته است.

وی افزود: متاسفانه در فضای مجازی به این مساله خیلی دامن زده شد و مباحثی مطرح شده که بسیاری از آنها با واقعیت همخوانی نداشت.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان با بیان اینکه در این حادثه یک جنگ روانی صورت گرفت ادامه داد: در چنین شرایطی نیازمند سه رویکرد هستیم. نخست اینکه اظلاعات واحد به مردم داده شود. دوم ارائه اطلاعات به موقع و سریع به مردم است و نکته سوم اینکه این اطلاعات ارائه شده توسط مسئولین باید یکپارچه و دقیق باشد.

یاحی افزود: متاسفانه در این امور قصوری صورت گرفت و این فرصت به رسانه‌های بیگانه داده شد که از این حادثه در جهت شایعه‌سازی و تخریب چهره نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کنند.

وی تلاش دشمن برای ناامن جلوه دادن کشور در سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات، تخریب چهره بسیج و روحانیت در نزد مردم، تلاش برای ایجاد شکاف میان مجلس و دولت در لایحه امر به معروف و نهی از منکر و ضربه به اقتصاد توریسم در اصفهان را از مهمترین تلاش‌های دشمن در شایعه‌سازی‌های اخیر عنوان کرد.

یاحی افزود: البته با تاسف باید گفت که برخی از اظهار نظرهای اشتباه مسئولین نیز این فرصت را به دشمن داد که بتوانند از آن حرف‌ها بیشترین بهره‌برداری را بکنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان در پایان از ارسال ۵۰۰ هزار پیامک به دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم در روزهای اخیر خبر داد و گفت: به لطف خدا فضای ناامنی در استان وجود ندارد و ما هم تلاش می‌کنیم با اطلاع‌رسانی و تماس با مردم به مقابله با شایعات دشمن برویم.
 
گلزاری با حضور در جمع اصحاب رسانه استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه باید به هر دو بُعد جسمی و روانی قربانیان این حادثه توجه کرد، افزود: استانداری اصفهان، دولت و متخصصان پزشکی با جدیت در خصوص مسائل جسمانی این حادثه‌دیدگان تلاش می‌کنند اما آسیب‌های روانی که این قربانیان، متحمل شده‌اند نیز از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: امیدواریم در کنار ابعاد جسمی، روانشناسان و روانپزشکان نیز وارد میدان شده و مصدومان و خانواده‌ی آنها را پشتیبانی و حمایت کنند. در این میان، ممکن است، نوعی برچسب اجتماعی نیز به این قربانیان زده شود لذا باید نگاه مردم در این زمینه اصلاح گردد.

گلزاری در پایان این سفر نیز با دکتر اصغری رئیس داشگاه علوم پزشکی اصفهان دیدار کرد و در این دیدار گفت: توجه به ابعاد روحی و روانی این بیماران نیز باید همچون بحث سلامت آنها مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: در دانشگاه اصفهان متخصصان متبحری حضور دارند که می‌توانند به این خانواده کمک کنند. وزارت ورزش و جوانان نیز این آمادگی ر ا دارد که همه گونه حمایتی را در این خصوص انجام دهد.

گلزاری با اشاره به مشکل به وجود آمده برای مصدوم حادثه اسیدپاشی گفت: خانم ابراهیمی از اینکه مرتب برای درمان مشکل چشم خود در رفت و آمد است کمی مشکل پیدا کرده‌اند که امیدوارم با مساعدت شما این مساله نیز حل شود.

 اصغری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این دیدار عنوان کرد: مرکز سوانح سوختگی اصفهان یکی از مجهزترین مراکز در کشور است که از شهرهای اطراف نیز برای درمان به اصفهان می‌آیند.

وی افزود: در خصوص مشکل رفت و آمد این مصدوم برای درمان چشم نیز تلاش می‌کنیم تا با تمهیداتی این مساله را رفع کنیم هرچند جناب آقای دکتر هاشمی، وزیر محترم بهداشت نیز گفته‌اند که در صورت لزوم این بیمار برای درمان چشم خود به تهران اعزام شوند.

اصغری در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص حل مسایل روحی و روانی و حمایت از خانواده این افراد نیز تمام تلاش و اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

شایان ذکر است در ابتدای این سفر  گلزاری با حضور در گلزار شهیدان اصفهان یاد و خاطره سرداران شهید این استان را گرامی داشتند.

انتهای پیام/
برچسب ها: عیادت ، گلزاری ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار