جایزه جلال آل احمد یک سند بالا دستی دارد که آن هم آیین نامه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر اساس آن هم حرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد با حضور مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی برگزار شد.
 
مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی در این نشست عنوان کرد: ششمین جلسه‌ی اعضای هیات علمی جایزه جلال، دو شب گذشته برگزار شد و در آن تدوین شیوه‌ نامه‌ی جایزه ادبی جلال آل احمد در سال 93 به انجام رسید.
 
وی ادامه داد: اسامی داوران این جایزه به زودی اعلام می‌شود. ضمن اینکه بخش داستان کوتاه نیز به داوری جایزه افزوده شده است.
 
قزلی افزود: میان بنیاد و داوران جایزه جلال مراسم نامه‌ای امضا شده و در آن تاکید شده که در مسائل اجرایی اظهار نظر نکنند و هیات 3 نفره داوری در نهایت به 5 اثر خواهند رسید که از  این میان 15 اثر، برگزیده نهایی اعلام می‌شود.
 
وی تصریح کرد: در داستان کوتاه 192 اثر و در داستان بلند و رمان 1644 اثر، نقد ادبی 375 اثر و در مستند نگاری و تاریخ 1333 اثر مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.
 
قزلی اظهار داشت: در شیوه نامه‌ی جایزه جلال گفته شده که برگزیدگان دوره پیشین هر یک می‌توانند 3 اثر برای مرحله‌ی سوم داوری پیشنهاد کنند.
 
وی گفت: جایزه جلال آل احمد یک سند بالا دستی دارد که آن‌هم آیین نامه‌ی شورای عالی انقلاب فرهنگی است و بر اساس آن هم پیش خواهد رفت.
 
قزلی در خصوص مکان بنیاد ادبیات داستانی بیان کرد: پیدا کردن مکانی برای بنیاد به طور جدی در حال پیگیری است و امیدواریم خبرهای خوبی در مورد این موضوع داده شود.
 
وی عنوان کرد: از ورود هر مجموعه‌ای به عنوان اسپانسر استقبال می‌کنیم تا برای سه جایزه "شعر فجر"، "شعر پروین" و "جایزه جلال" حمایت مالی داشته باشیم.
 
قزلی خاطرنشان کرد: هیات علمی جایزه بزرگ جلال آل احمد، نگاهش آن است که به طور حتم این جشنواره برنده داشته باشد، زیرا آن‌ها می‌گویند جایزه برای دادن است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار