با گذشت 13 سال از حضور نظامیان غربی در افغانستان ،این کشور همچنان فاسدترین و عقب مانده ترین کشور دنیاست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ معین رئوف ،مشاور امور نظامی و دفاعی در گفتگو با شبکه راشاتودی اظهار داشت : رییس جدید ناتو اعلام کرده است که هدف این اتحاد جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به مکانی امن برای تروریست هاست . اما افغانستان هرگز مرکز یا مامنی برای تروریست ها نبوده است .

جنز استولتن برگ ، دبیرکل ناتو در یکی از سخنرانی های خود در آلمان اظهار داسته است که : هدف نیروهای ایساف در افغانستان این بوده که این کشور تبدیل به مکانی امن برای استقرار و فعالیت سازمان های تروریستی نشود و ما به این هدف دست پیدا کرده ایم.

واقعیت این است که افغانستان هرگز مرکزی برای تروریست های بین المللی نبوده است . اگر به تاریخ 11 سپتامبر 2001 بازگردیم که طالبان در افغانستان در راس قدرت قرار داشت ،می بینیم که از ایالات متحده خواسته شد تا شواهدی را ارائه دهد که بر اساس آن دخالت گروه بن لادن در حملات به ساختمان های تجارت جهانی اثبات شود . 

باید به یاد داشته باشیم که نام القاعده نخستین بار توسط آمریکایی ها ساخته شد نه توسط اعراب در افغانستان . سپس دولت طالبان ازدولت آمریکا خواست مدارک و استدلال های خود را به منظور وجوب حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان ارائه دهد که کاخ سفید از چنین کاری سرباز زد .  همچنین ازسوی رسانه های غربی اعلام شد که 15 تن از 19 هواپیماربای حادثه حمله به ساختمان های تجارت جهانی اعراب سعودی بوده اند . بنابراین چرا آمریکایی ها بجای حمله و مبارزه با عربستان به افغانستان حمله کردند ؟

افغانستان از ابتدا نیز هیچ ارتباطی باتروریسم جهانی نداشت . بنابراین نباید سخنان دبیرکل ناتو را پذیرفت . در واقع این مداخله نامشروع و غیرقانونی و اشغال افغانستان است که تروریسم را در این کشور ایجاد کرده و پرورش می دهد . 

فرانک لدویج درباره فساد در افغانستان میگوید: آقای استولتن برگ هرگز عنوان نمیکند که با گذشت 13 سال از حضور نظامیان غربی در افغانستان ،این کشور همچنان فاسدترین و عقب مانده ترین کشور دنیاست . پس از 13 سال که تریلیون ها دلار سرمایه از کشورهای غربی در آن هزینه شده و به هدر رفته است. 

این مشاور امور دفاعی در ادامه به بی ثباتی کنونی در افغانستان با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تصریح کرد : اکنون زمان مناسبی برای اجرای عملیات توسط ناتو نیست . این مسئله دو علت دارد . نخست وضعیت عراق است . آمریکایی ها اعلامکردند که قصد خروج از عراق را دارند و بلافاصله نیز این سخن راعملی می کنند . ارتش آمریکا در کمتر از چند ماه از خاک عراق عقب نشینی کرد . 

غرب اعلام کرد که آنها به اندازه کافی ارتش عراق را آموزش های نظامی و امنیتی داده اند تا بتوانند در صورت خروج نیروهای آمریکایی و ناتو امنیت بغداد و سایر شهرهای این کشور را تامین کنند . نکته همینجاست : ارتش ملی افغانستان نیز توسط همین افراد آموزش دیده و با ابزارآلات و ادوات جنگی ساخت چین _ و نه تسلیحات و ادوات آمریکایی یااروپایی _ تجهیز شده اند . 

ازسوی دیگر بخش اعظمی ازادوات جنگی و نظامی ارتش آمریکا همان تسلیحات دست دومی است که ارتش آمریکا ازآنها برای اشغال افغانستان استفاده کرده و اکنون به عنوان غنیمت در دست ارتش ملی این کشور است . این غنیمت همان چیزی است که به ادعای مقامات آمریکایی منفعتی است که به ارتش افغانستان رسیده و می تواند با استفاده از آن به تامین امنیت و آرامش کشور بپردازد . 

آمریکا ادعا می کند که نظامیان افغانی را آموزش داده و تسلیح کرده است اما ما میدانیم که یک ارتش نیازمند آن است که فعال بوده و بتواند آمادگی های نظامی و دفاعی خود را بیازماید . واشنگتن در سال 2003 شروع به ساخت پایگاه هایی نظامی در اربیل در شمال کردستان عراق کرد . و همانچیزی روی داد که درافغانستان هم رخ داده است : هم پیمانان آمریکایی دارای پایگاه های دائمی برای استقرار همیشگی در این کشورها شدند که هرگز نیز آنجا را ترک نخواهند کرد . 

وی در انتها خاطرنشان کرد : دلیل اصلی و کلی افزایش اقدامات تروریستی در عراق و افغانستان و کل منطقه همین اشغال است.حضور نظامیان ناتو و آمریکا بعنوان نوعی حامی و پوشش برای اقدامات تروریستی قرار گرفته است.هیچ شهروندی درهیچ یک از کشورهای دنیا نمی تواند بپذیرد که در اشغال کشور دیگری بوده و ازاین اشغال نیز استقبال نماید.


انتهای پیام /
برچسب ها: افغانستان ، نیرو ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار