یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: میدان مذاکرات هسته‌ای در واقع یک میدان استکبار ستیزی مؤثر است که نشان دهیم غرب با پیشرفت دنیای اسلام مخالف است.

"جعفر قنادباشی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش ایران در استکبارستیزی، گفت: در حال حاضر نقش ایران در معادلات بین‌المللی واکنش‌ها و انفعالاتی که در دنیای غرب نسبت به این مهم دارد به خوبی ملموس است.

وی ادامه داد: با توجه به کارنامه و دستور کار عملی دنیای غرب در عرصه تبلیغات، سیاست و نظام، عمدتا لبه تیز تیغ را مقابل جمهوری اسلامی ایران نشانه گرفته و این نشانه بسیار خوبی برای کسانی است که می‌خواهند ببینند که کشورمان در چه جایگاهی برای مقابله با استکبار ستیزی است.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: دنیای غرب به طور آشکارا در موضع‌گیری‌هایش نسبت به کشورمان، ما را در عمده‌ترین مخالفین عملیات ضد انسانی‌اش معرفی می‌کند و بازهم این اقدام آنها نشانگر این است که موضع ما یک موضع به طرفداری از مردم جهان مبتنی بر اسلام و تاثیر گذاری در عرصه استکبار ستیزی است.
 
قنادباشی افزود: دلیل موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسئله استکبار ستیزی به استراتژی و راهبردی که در تاریخ پر از موفقیت و گسترده‌اش وجود داشته، مربوط می‌شود، زیرا ایران مبتنی بر اسلام حرکت کرده و توانسته طرفداران زیادی را در جهان اسلام به دست آورد و در حال حاضر نیز دیدگاه اسلام را راجع‌به انسان‌ها را رعایت می‌کند.
 
وی گفت: ما متکی به نیروی الهی و یاری خداوند هستیم و همین مسئله استکبارستیزی ما را در عمل تبدیل به یک واقعیت عینی کرده که در حال حاضر در منطقه به طور کلی محسوس است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: دنیای غرب در مقابل جمهوری اسلامی ایران دچار انفعال شده و نمی‌تواند علیه کشورمان تهاجمی داشته باشد، و در حال حاضر آنچه را که انجام می‌دهد ناشی از حرکت‌هایی است که که در غالب حمایت از گروه‌های تروریستی و به راه انداختن برنامه تبلیغاتی وسیع است.
 
قناد باشی تصریح کرد: غرب با فعالیت کردن در 60 شبکه تلویزیونی فارسی زبان سعی دارد در عرصه فرهنگ و سیاست،  ایران هراسی و حتی اسلام هراسی به راه بیندازد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس منطق و بر پایه اصول و آرمان‌ها در مسیر استکبار ستیزی گام برداشته است که سبب موفقیت در مبارزات نظامی و سیاسی شده است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت: درحال حاضر مهم‌ترین عرصه استکبارستیزی ما ارائه الگوی موفقی از حکومت و اداره کشور است، جمهوری اسلامی ایران با وجود همه مشکلات، تحریم‌ها و اقدامات جاسوسی دشمن توانسته در عرصه‌های علمی و پژوهشی پیروز شود.

قناد باشی با اشاره به ارائه الگوی موفق از سوی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: الگوی ارائه شده از سوی جمهوری اسلامی ایران آنقدر موفق است که غرب ناچار به مخدوش کردن آن است.

وی ادامه داد: دنیای غرب نمی‌تواند مدت زیادی این الگو را به فراموشی بسپارد یا علیه آن سخن بگوید.

این کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: کشور ما در استکبارستیزی آنقدر خوب عمل کرده که آمریکا را در عرصه مذاکرات به میدانی کشانده که هرآنچه را که آنها علیه ما انجام می‌دهند به ضرر خودشان تمام می‌شود.

قناد باشی در پایان خاطر نشان کرد: میدان مذاکرات هسته‌ای در واقع یک میدان استکبار ستیزی موثر است که نشان دهیم غرب با پیشرفت دنیای اسلام مخالف است.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار