منابع آگاه اعلام کردند مقامات آمریکایی از بانک انگلیسی استاندارد چارترد برای نقض احتمالی قوانین تحریم این کشور مرتبط با فعالیت‌های بانکی برای مؤسساتی مرتبط با ایران، تحقیق می‌کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، این تازه‌ترین تحقیق علیه این بانک است که بخشی از آن بر مؤلفه‌هایی مبتنی است که در تحقیقات در مورد بانک "ب ان پ پاریبا" آشکار شدند.

بانک فرانسوی ب ان پ پاریبا چندی پیش به دو اتهام خود مرتبط با نقض قوانین تحریم آمریکا اعتراف کرد و پذیرفت جریمه‌ بی سابقه هشت میلیارد و 970 میلیون دلاری را بپردازد.

منبع آگاه مورد نظر مدعی شد در ماجرای ب ان پ پاریبا، بازرسان آمریکایی ادله و شواهدی دریافت کردند مبنی بر اینکه این بانک عملیاتی با یک شرکت صوری که در دبی به ثبت رسیده بود و برای یک مؤسسه ایرانی کار می کرد، انجام داده است.

وی افزود بازرسان همچنین متوجه شدند که این شرکت، حسابی هم در بانک استاندارد چارترد دارد. چنین حسابی احتمالا مشمول قوانین تحریم آمریکا که معاملات با ایران را ممنوع می کند، می شود زیرا فعالیت با این حساب با دلار انجام می شده‌است.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا و دادستان منطقه منهتن نیویورک که در بین مقاماتی هستند که این تحقیق را انجام می دهند، از هر گونه اظهارنظر در این خصوص خودداری کردند. اداره خدمات مالی نیویورک که بر شاخه استاندارد چارترد در این ایالت نظارت می کند، همینطور سخنگوی بانک استاندارد چارترد نیز حاضر به اظهارنظر نشدند.

روزنامه نیویورک تایمز روز چهارشنبه نوشته بود که دادستان‌ها باردیگر استاندارد چارترد را در مورد نقض احتمالی قوانین تحریم بررسی می کنند اما توضیح بیشتری نداده بود.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار