پيش بينی می‌شود با عرضه سيمان در تالار صادراتی و حضور همه شرکت‌های توليدکننده در تالار صادراتی کيش، صادرات اين محصول رونق بگيرد و قيمت‌ها نيز براساس رقابت آزادانه خريداران کشف شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا)، چند ماهي است که فعالان بازار سرمايه و صنعت سيمان در انتظار تصميم گيري نهايي مسئولان در خصوص عرضه مجدد سيمان در بورس کالا و به تبع آن آزادسازي قيمت سيمان هستند که براساس تازه ترين اخبار، طرح پيشنهادي انجمن سيمان به زودي به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال مي شود.

دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان گفت: براساس هماهنگي هاي انجام شده با فعالان و مديران صنعت سيمان به زودي طرح انجمن سيمان مبني بر آغاز عرضه هاي صادراتي سيمان در بورس کالا به وزارت صنعت ارسال مي شود که در صورت موافقت اين وزارتخانه،‌ صادرات از بورس اغاز خواهد شد.

عبدالرضا شيخان با اشاره به اينکه يکي از دغدغه هاي اصلي فعالان صنعت سيمان برقراري نظم و قانونمند شدن صادرات اين محصول است، افزود: بورس کالاي ايران مي تواند به روند صادرات هدفمند سيمان نظم دهد و انجمن سيمان صادرات کل سيمان کشور از طريق بورس کالا را به وزارت صنعت پيشنهاد خواهد داد به طوريکه صادرات مستقل از سوي شرکت هاي سيماني ممنوع شود تا شاهد فروش يکپارچه سيمان کشور در بازارهاي جهاني باشيم.

وي پيش بيني کرد با عرضه سيمان در تالار صادراتي و حضور همه شرکت هاي توليد کننده در تالار صادراتي کيش، صادرات اين محصول رونق گيرد و قيمت ها نيز براساس رقابت آزادانه خريداران کشف شود.

شيخان درباره توافق هاي نهايي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بورس کالا در خصوص عرضه اين محصول در رينگ صادراتي اظهار داشت: وزارت صنعت با بررسي مجدد عرضه سيمان در بورس کالا، موافق ورود اين محصول در رينگ صادراتي است اما اين موافقت تاکنون به طور رسمي اعلام نشده است البته با توجه به مزاياي معاملات سيمان در بورس کالا، مخالفت اين وزارتخانه با آغاز صادرات از بورس کالا دور از انتظار است.

دبير انجمن کارفرمايان صنعت سيمان زمان نهايي آغاز معاملات سيمان را پس از توافق نهايي وزارت صنعت با بورس کالا اعلام کرد.

شيخان در پاسخ به اين پرسش که آيا عرضه سيمان در تالار داخلي بورس کالا منتفي شده است؟ گفت: خير، اما با توجه به اينکه عرضه داخلي سيمان به معناي آزادسازي قيمت اين محصول است، بايد زمينه رفع مشکلات و قيمت هاي دستوري فراهم شود، بايد همه جوانب براي آغاز معاملات داخلي مورد بررسي قرار گيرد که به نظر مي رسد پس از رونق صادرات سيمان از بورس کالاي ايران، زمينه آغاز معاملات داخلي اين محصول در بورس به مراتب آسان تر از برهه فعلي خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار