احزاب مخالف در بورکینافاسو و نیز آمریکا و اتحادیه آفریقا، روز گذشته بر تسلط ارتش بر قدرت اعتراض کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، احزاب مخالف در بورکینافاسو و نیز آمریکا و اتحادیه آفریقا روز گذشته اعلام کردند که با تسلط ارتش بر قدرت در بورکینافاسو مخالف هستند، چیزی که منجر به انجام اعتراضات مجدد در این کشور خواهد گردید.

بر اساس این گزارش یکی از ائتلاف های احزاب مخالف و سازمانهای جامعه مدنی در بورکینافاسو با اعلام مخالفت با تسلط ارتش بر قدرت اعلام کرد که برای اعتراض به این امر، امروز یکشنبه به خیابان خواهد آمد.

این ائتلاف در بیانیه ای گفت: مخالفان سیاسی و نیز سازمان‌های جامعه مدنی بار دیگر بر پیروزی ناشی از خیزش ملی تأکید می‌ کنند واعلام می‌کنند مدیریت مرحله انتقالی مختص به ملت بوده و نباید ارتش به هیچ وجهی آن را مصادره نماید.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: رایزنی ها ما بار دیگر تأکید دارد که این مرحله انتقالی باید دموکراتیک باشد.

همچنین وزارت خارجه آمریکا نیز روز گذشته تسلط ارتش بورکینافاسو را بر قدرت محکوم کرد و خواستار آن شد که فورا قدرت به مقامات غیرنظامی منتقل گردد.

همچنین اتحادیه آفریقا نیز در بیانیه‌ای شدید اللحن خواستار آن شد که مقامات غیرنظامی رهبری مرحله انتقالی در بورکینافاسو را برعهده بگیرند و اعلام کرد که ارتش باید تحت تسلط مقامات غیرنظامی باشد.

در بیانیه" نکوسازانا دلامینی" رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا آمده: رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا تأکید می‌کند که نیروهای دفاعی و امنیتی باید خود را تحت نظر مقامات غیرنظامی که لازم است قدرت را در مرحله انتقالی در دست بگیرند، قرار دهند.

این بیانیه همچنین می‌افزاید: شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا که تحریم‌هایی را بر هر نقض روند دموکراتیک اعمال می‌کند، اوضاع بورکینافاسو را روز دوشنبه بررسی خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار