مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد حسین فهمیده و 36000 دانش آموز شهید در ناحیه یک کرج برگزار گردید.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ،همزمان با سالروز شهادت شهید محمدحسین فهمیده یادواره شهدای دانش‌آموز و بزرگداشت شهید محمدحسین فهمیده امروز با حضور محمدتقی فهمیده پدر شهیدان محمدحسین و داود فهمیده و مدیرکل آموزش و پرورش استان در مدرسه شهید فهمیده برگزار شد.

 خسرو ساکی، مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: امسال هفته بسیج دانش آموزی و سالروز شهادت شهید فهمیده با ایام سوگواری امام حسین (ع) مقارن شده هرچه دروصف شهید فهمیده به عنوان یاران امام حسین (ع) گفته شود کم گفته شده است و گرامیداشت یاد حادثه کربلا حرکت مثبتی است که باعث افزایش شور دینی و مذهبی مردم بویژه نوجوانان می شود.

وی به دانش آموزان تصریح کرد: باید شما دانش آموزان و نوجوانان تاریخ اسلام را از رحلت پیامبر اکرم (ص) تا واقعه عاشورا مرور کنید تاریخ هر ملتی راهنمای آن ملت است .

ساکی با اشاره به خاطره فداکاری شهیدفهمیده افزود: شهید فهمیده و شهدای دیگر از شهدای کربلا الگو گرفته اند . امروز جهاد علمی می کنند ،جهاد فرهنگی می کنند، فلسفه قیام امام حسین (ع) چرایی قیام امام برای زمانه ما هستند و یک شبه ره صد ساله را طی نموده اند و به اعلاء درجه رسیده اند . امیدوارم که شما دانش آموزان که در سن شهید فهمیده هستید توفیق همراهی اورا داشته باشید و توفیق همراهی شهدای کربلا و دفاع مقدس را داشته باشید.

در ادامه پدر شهید فهمیده به تمامی شهدای صدر اسلام و جنگ و 36000 شهید دانش آموز در سراسر کشور درود فرستاد و اظهار داشت: من خادم شهید فهمیده هستم نه پدر او . هنوز هم قابلیت آن را ندارم که بگویم پدر شهید هستم. شما دانش آموزان عزیز را به سه چیز  نماز - قرآن - اطاعت از خدا و ائمه معصومین سفارش می کنم.باید وصیت نامه شهیدان را جزوه کنید و در زندگی استفاده کنید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.