وزیر آموزش وپرورش با اشاره به تقدیم 36000 دانش آموز شهید به نظام و انقلاب اسلامی گفت: شهیدفهمیده الگو و گل سرسبد شهدای دانش آموزی است.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، علی اصغر فانی در دیدار با خانواده شهید فهمیده به مناسبت گرامیداشت روز نوجوان و بسیج دانش آموزی ،گفت: در دوران فعالیت در بنیاد شهید همواره توفیق دیدار خانواده های شهید حسین و داوود فهمیده نصیب اینجانب شده است وهمواره دیدار خانواده های شهدا را به عنوان یک وظیفه تلقی می کنم.

وی با بیان این که معرفی الگو ها در آموزش وپرورش به عنوان یک روش تربیتی به حساب می آید، تصریح کرد: معرفی الگوهایی مانند شهیدان فهمیده می تواند راهنمای مناسبی برای تربیت دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور باشد.

فانی با اشاره به سخن حضرت امام (ره) مبنی بر این که «شهدا چشم و چراغ ملت هستند» افزود: چشم به معنای بصیرت و چراغ به مفهوم روشنایی در فرمایش حضرت امام (ره) نشان دهنده این است که خانواده های شهدا باید نشان دهنده مسیر و آگاهی باشند و از این منظر دیدار خانواده های شهدا برای تمام مردم غنیمت است.

وزیر آموزش وپرورش با بیان این که آموزش وپرورش مروج فرهنگ ایثار و شهادت است عنوان کرد: طرح معرفی شهدا به جامعه دانش آموزی اقدامی است که آموزش وپرورش باهمکاری بسیج انجام می دهد و می تواند فرهنگ دفاع مقدس را در مدارس زنده نگه دارد.

وی از اعزام قریب به یک میلیون دانش آموز به اردوی راهیان نور در سال تحصیلی جاری خبرداد و خاطرنشان کرد: بازدید و زیارت مناطقی که در آن یادآور هشت سال دفاع مقدس از کشور ومیهن است می تواند درس آموزنده ای باشد تا دانش آموزان همواره از تمامیت ارضی ، مکتبی و دینی کشور خود حراست وحفاظت کنند.

فانی با بیان این که دفاع مقدس هشت ساله تنها جنگی است که هیچ قسمتی از خاک ایران از دست نرفته است ؛ افزود: این موضوع عزم شهدا و ایثارگران در پاسداری از مرزهای ایران را نشان می دهد.

وی آموزش وپرورش را یک نهاد انسان ساز معرفی کرد و ادامه داد: آموزش وپرورش باید از دستاوردهای دفاع مقدس و فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع از مرزهای کشور حراست وحفاظت کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دانش آموزی ، شهید ، فهمیده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار