به طور حتم تنها "پیتر اشمایکل" دانمارکی میتواند یک دروازه با فوق مطلوب برای شیاطین سرخ باشد وهوداران منچستر یونایتد حرکات وی را در ثانیه های پایانی فینال نیوکمپ فراموش نخواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "پیتر اشمایکل" متولد 18 نوامبر 1963 با 50 سال سن با قامت بلند یک قهرمان بین هوادارن منچستر یونایتد و همچنین دانمارکی‌ها است چرا که وی در تمامی دهه 90 به بهترین نحو ممکن حراست از دروازه منچستری ها را انجام داد و حتی به عنوان کاپیتان روحیه زیادی به این تیم داد.


همچنین عامل مهمی در قهرمانی دانمارک در رقابت های یورو 1992 بود. پیتر اشمایکل که متولد 18 نوامبر 1963 می‌باشد فوتبال حرفه ای خود را در سطح بالا از تیم بروندبی دانمارک اغاز کرد و طی 119 بازی 2 گل هم به ثمر رساند.

الکس فرگوسن سرمربی سابق منچستریونایتد با ذکاوت خاصی این بازیکن را جذب شیاطین سرخ میکند تا  یک سنگر محکم برای این تیم بسازد. اشمایکل از سال 1991 تا اواخر دهه 1990 یعنی دسامبر 1999 در خدمت شیاطین سرخ بود و بارها با این تیم به افتخارات قهرمانی در لیگ برتر و اروپا رسید.


وی عضو اصلی بهترین منچستر تاریخ در سال 1999 بود که همه جام های داخلی و اروپایی را به جز سوپر جام اروپا به دلیل باخت برابر لاتزیو کسب کرد بوده است.

اشمایکل بلند قامت در حالیکه بایرن مونیخ تا دقیقه 90 برابر شیاطین سرخ در فینال نیوکمپ  پیش بود ضمن اینکه در چند مورد جلوی حملات ماریو باسلر وکارستن یانکر ولوتار ماتئوس را گرفت در یک حرکت انتحاری به جلو امده و در گل تدی شرینگهام در هنگام ضربه کرنر نقش مهمی ایفا کرد. اما اشمایکل که یکی از نمادهای منچستر یونایتد است پس ازان حضور در  3 تیم اسپورتینگ لیسبون، استون ویلا وحتی منچستر سیتی را تا 2003 تجربه کرد ودر عین ناباوری در تیم رقیب یعنی منچستر سیتی خداحافظی نمود اما همچنان قهرمان دروازه های منچستر یونایتد ماند .

در عرصه ملی هم پیتر اشمایکل از سال 1987تا 2001 در تیم ملی دانمارک طی 129  بازی یک گل هم  به ثمر رساند.

در پایان باید گفت تساوی بدون گل ایران در برابر دانمارک در کپنهاگ نیز اشمایکل را در ذهن فوتبالدوستان ایرانی ثبت کرده جایی که هادی طباطبایی بارها عکس العمل نشان داد و اشمایکل پیراهن خود را با وی عوض کرد و این دروازه بان ملقب به شیر کپنهاگ شد هرچند که اشمایکل در 3 مورد ضربات علیرضا موسوی و علی دایی را دفع کرد.

گزارش از علی جواهرچی

 


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار