پس از برگزاری انتخابات بحث برانگیز در جمهوری های خودخوانده مردمی دونتسک و لوگانسک، مقامات این دو منطقه روز دوشنبه نامزدهای پیروز این انتخابات را اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری آلمان به نقل از خبرگزاری اینترفکس گزارش کرد الکساندر زاخارچنکو از جمهوری خودخوانده دونتسک از میان یک میلیون و ده هزار آرای اخذ شده، با کسب 78 و 93 صدم درصد در این انتخابات به پیروزی رسید و ایگور پلوتنیتسکی در میان 699 هزار برگه رای به صندوق ریخته شده در منطقه لوگانسک، 63 و هشت دهم آراء را از آن خود کرد.
دولت اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا این انتخابات را غیر قانونی اعلام کرده اند.
فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای اعلام کرد آنها (مقامات دونتسک و لوگانسک ) با این انتخابات موانع جدیدی را در مسیر برقراری صلح در اوکراین ایجاد کرده اند.
اما وزارت امور خارجه روسیه در مقابل اعلام کرده است به نتایج این رای گیری ها احترام می گذارد.
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد :« نمایندگان منتخب متعهد شده اند راههای های عملی به منظور بازگرداندن زندگی عادی در این مناطق را آغاز کنند.»
 جدایی طلبان شرق اوکراین در فصل بهار استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را اعلام کردند و پس از آن نیز تمایل خود را در زمینه الحاق این مناطق به روسیه را مطرح کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار