یک کارشناس مذهبی گفت: داشتن سبک زندگی عاشورایی درسایه سار منطبق کردن زندگی امروزی با پیام‌های واقعه عاشورا است.

حجه الاسلام حمید رضا رحمانی کارشناس مذهبی در گفتگو باخخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در رابطه با نهضت عاشورا و تأثیر آن برزندگی امروی گفت: هدف از برگزاری هر ساله مراسم عزاداری برای امام حسین( ع) تنها برای یادبود درگذشتگان و مصیبت پروری نیست بلکه باید هر سال موارد متعددی را از این واقعه استخراج و در زندگی روزمره خویش به کار ببریم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: آرمانی زندگی کردن، صبور بودن در شرایط سخت زندگی، پیدا کردن راهی برای مبارزه در هر شرایطی و مسئله هجرت( فرزند آب و خاک بودن) از جمله مؤلفه‌های نهصت عاشورا است که مردم می‌توانند برای داشتن زندگی به سبک و سیاق زندگی حماسی و انقلابی ایشان از این الگوهای کاربردی پیروی کنند.

وی در ادامه افزود: انقلاب پرشکوه اسلامی، دفاع مقدس هشت ساله مردم غیور ایران زمین در برابر ظلم و ستم از نمونه‌های بارز نهضت عاشورایی حسینی درجوامع امروزی است.

رحمانی با بیان اینکه آرمانی زندگی کردن و پیروی از سبک زندگی امام حسین( ع) با جنسیت افراد مرتبط نیست همان طور  که شاهد حضور پررنگ و البته تأثیرگذار بانوان در واقعۀ عاشورا نیز هستیم خاطر نشان کرد: برای ترویج هر چه بیشتر سبک زندگی آن امام همام در جامعه امروز اهل علم باید مولفه‌های این آرمان ها را استخراج و اهل هنر آن مولفه‌ها را به زیبایی برای مردم به نمایش درآورند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.