مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نهادینه کردن فرهنگ عاشورا گفت: یکی از روش‌هایی که بین تشیع نهادینه شده مجالس عزاداری امام حسین(ع) است که این موضوع موجب نهادینه شدن فرهنگ عاشورا نیز می‌شود.

"حمیدرضا مقدم‌فر" در گفتگو با خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران با اشاره به وجه اشتراک قیام امام حسین(ع) و عاشورا در یوم الله 13 آبان و همچنین نهادینه کردن فرهنگ عاشورا اظهارداشت: وجه اشتراک این سه موضوع؛ استکبارستیزی، مبارزه با ظلم و ستم و مخالفت با ظالم است.   
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ظلمی که در جهان وجود دارد استکبار است که به سردمداری آمریکا شکل گرفته است. 
 
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای کل سپاه پاسداران تصریح کرد: در 13 آبان فرزندان این ملت و جوانان متدین به نمایندگی از مردم لانه جاسوسی را تسخیر کردند که این جوانان مومن نماد شجاع‌ترین جوانان بودند.    
 
مقدم‌فر با بیان اشتراک و ویژگی‌های ظلم و ستم در طول تاریخ گفت: در طول آن دوران یزید به دنبال سلطه و تحمیل خود به مردم بود و امروز یزیدیان به سردمداری آمریکا با ابزار نوینی همان هدف را دنبال می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که بین تشیع  نهادینه شده مجالس عزاداری امام حسین(ع) است که بیانگر ویژگی‌های فرهنگ غنی عاشوراست.
 
مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران در پایان خاطر نشان کرد: معارف عاشورا با دو ویژگی احساسات و معارف؛ شناخت و بصیرت دنبال می‌شود که این‌ها از ویژگی‌های فرهنگ عاشوراست.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: 13آبان ، عاشورا ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار