مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی گفت: برپایی دادگا‌ه‌های تخصصی در حوزه‌ محیط زیست از درخواست‌های جدی سازمان محیط زیست است.

محمد درویش، مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت مردمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از عملکرد‌های سازمان محیط زیست برای ارشاد سطح آگاهی زیست محیطی عموم شناسایی گروه‌های مرجع و تاثیر گذار در جامعه بوده است.

وی با اشاره به این گروه‌های تاثیر گذار اظهار داشت: این گروه‌های تاثیر گذار شامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مدیران میانی و ارشد کشوری، هنرمندان، ورزشکاران، قضات، ائمه جمعه و جماعت و هیات مولفان کتاب‌های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌هایی ویژه برای این افراد بیان داشت: سازمان محیط زیست برای گروه‌های نام برده کارگاه‌های آموزش مجزا تشکیل می‌دهد و در طی این کارگاه‌‌های آموزشی تلاش می‌کند تا به زبان ساده و جذاب وضعیت محیط زیست کنونی کشور را به این افراد توضیح دهد.

درویش در ادامه با اشاره به یکی از درخواست‌های ویژه سازمان محیط زیست، افزود: برپایی دادگاه‌های تخصصی در حوزه محیط زیست از درخواست‌های جدی سازمان محیط زیست است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کشور دادگاه‌های ویژه جرائم برای سازمان‌های مختلف وجود دارد و سازمان محیط زیست در تلاش است قضات و حقوق دانانی را پرورش دهد که دغدغه‌ی محیط زیستی در آنها جدی و پر رنگ تر باشد.

وی با تاکید بر تلاش سازمان محیط زیست برای آموزش قضات متخصص محیط زیست، اظهار داشت: تنها زمانی این درخواست محقق می‌شود که سازمان محیط زیست بتواند قوانینی را با کمک نمایندگان مجلس برای حفاظت هرچه بیشتر از محیط زیست به تصویب برساند تا قضات بتوانند به هنگام اجرای حکم از آن استفاده کنند.

وی در پایان گفت: اما تمام کسانی که در سازمان محیط زیست فعالیت می‌کنند معتقدند آموزش‌های زیست محیطی باید از دوران کودکی و به هنگام دانش آموزی در مدرسه به آن‌ها آموخته شود تا بدین ترتیب مدیران آینده کشور به صورت خود انگیخته به ارزش‌های محیط زیستی توجه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاخ ، اموزش ، تخصصی ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار