ضمیری:

تزریق گاز به میدان نفتی درود به زودی آغاز می شود

جانشین مدیر کارخانه درود ٣ ، گفت: عمده قطعات اصلی این کارخانه که بوسیله شرکت توتال آماده شده، خارجی است و کماکان این نیاز به قطعات خارجی ادامه دارد اما ما روند جایگزینی با قطعات تولیدی داخل کشور را ادامه می دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا ضمیری با بیان این مطلب که کارخانه درود ٣ از ابتدا برای تزریق همزمان آب و گاز طراحی شده است، افزود: ویژگی که این کارخانه را ممتاز کرده همین قابلیت همزمان برای تزریق آب و گاز است. هم اکنون به میدان درود آب تزریق می شود، اما  به زودی تزریق گاز نیز آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به تنوع قطعات در کارخانه درود ٣، گفت: این مسئله سبب شده است در خرید قطعات در داخل و خارج  از کشور محدودیتهایی داشته باشیم، اولویت ما تامین این قطعات در داخل کشور است تا با سد تحریم رو به رو نشویم، اما در بسیاری از موارد نیز مجبور به استفاده از قطعات خارجی و تامین آنها به هر نحو ممکن هستیم.
 
ضمیری با بیان این که قطعات اصلی این کارخانه که توسط شرکت توتال آماده شده خارجی است، کماکان این نیاز به قطعات خارجی ادامه دارد اما ما روند جایگزینی را ادامه می دهیم.
 
جانشین مدیر کارخانه درود ٣ تصریح کرد: هم اکنون با تعداد قابل توجهی از شرکتهای داخلی در ارتباط هستیم تا نمونه های قطعات را تحویل و استفاده کنیم و با ریسک بسیار بالایی این مسیر را پیش ببریم. در واقع با سعی و خطا پیش می رویم ، هرچند که هنوز هم در باره بعضی قطعات به هیچ وجه امکان تولید داخل وجود ندارد.
 
وی حجم آب تزریقی در میدان درود را ٢٥٩ هزار بشکه در روز و حجم گاز مورد نیاز را ١١٠ تا ١٢٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد و گفت: به دنبال شیوه های جدیدی برای تولید ببیشتر از این میدان هستیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار