ساری؛

افزایش 10 درصدی مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران

مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران10 درصد افزایش داشت.

مدير كل پزشكي قانوني مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری گفت : از ابتدای امسال تاکنون 44 نفر بر اثر حوادث كار در استان جان خود را از دست دادند كه در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش داشت.

عباسی افزود: به ترتیب شهرستان ساری با 10 و نوشهر با 6 فوتی بيشترين و شهرهاي بابل ،جويبار،رامسر ، سوادکوه ، بابلسر و تنکابن هر كدام با يك مورد فوتي،‌ كمترين موارد مرگ ناشي از حوادث كار را داشتند.

به گفته مدير كل پزشكي قانوني مازندران بر اساس اين گزارش در سال‌هاي متوالي عمده دلايل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندي و پس از آن برق گرفتگی است به نحوي كه در سال گذشته 20 مورد مرگ هاي ناشي از حوادث كار به دليل سقوط از بلندي و 12 مورد نيز برق گرفتگي است.

عباسي با بیان اینکه مرداد و خرداد ماه هر کدام با 13 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد، افزود : سن 31 الی 50 سال با 19 فوتی دارای بیشترین فوتی و از این تعداد 36 نفر هم متاهل هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی با اشاره به اينكه بيشترين حوادث ناشي از كار در بخش ساختمان است، گفت:ارزش نهادن به جان انسانها ، داشتن برنامه ايمني در كار ، رعايت استاندارد ها و قوانين مربوطه ، آموزش و ايجاد نظام اطلاع رساني و عبرت از حوادثي كه اتفاق افتاده را از مهمترين راهكارها در راستاي كاهش حوادث ناشي از كار دانست.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.