مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اجرای کود آبیاری عاملی برای افزایش در بازده کود مصرفی بوده و در مجموع مصرف کود کاهش پیدا می‌کند و هزینه کمتری صرف خرید کود می‌شود.

کامران یوسفی راد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: سیستم‌های آبیاری تحت فشار که تأسیسات مجهز دارند برای کود آبیاری مناسب‌تر هستند.

وی تصریح کرد: علاوه بر کود می‌توان از مواد دیگری همراه با آب آبیاری همچون کود؛ سموم و مواد تنظیم کننده رشد را نیز به کار برد.

یوسفی راد ادامه داد: کود آبیاری زمانی بهترین نتیجه را خواهد داشت که از طریق انتخاب سیستم آبیاری، توزیع یکنواخت آب را در مزرعه یا باغ داشته باشد و این شرط اصلی در بحث کود آبیاری است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: اگر توزیع آب در مزرعه بطور یکنواخت نباشد ممکن است بخش‌‌هایی از مزرعه از کود کمتری برخوردار و در نتیجه با کمبود عناصر غذایی مواجه شوند، و بخش‌های دیگر کود بیشتری دریافت کنند و مشکل سوختگی و غلظت زیاد عناصر غذایی مطرح شود.

 یوسفی راد تاکید کرد: با اجرای کود آبیاری رشد گیاهان بهتر و منظم‌تر صورت می‌گیرد؛ زیرا تمام مزرعه به طور یکنواخت توأم با هم کود و آب دریافت کرده‌اند.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: کاهش ، مصرف ، کود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.