غروب خورشید منا و عرش خدا یاقوت‌ها و بلورهای عقیقی فردوس را به ارمغان دارد طلوع خورشیدی که با تابشش زینت اسلام را به همراه دارد،امروز در بوستان شقایق‌ها و لاله های رضوانی باران یاقوت‌ها و بلورهای عقیقی فردوس جاری است. . .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران هوای بوستان شقایق‌ها و لاله‌های بارانی گل‌های یاس زهرا(س) چند روزی است که ارغوانی وجنتی شده‌اند.
 
سرزمین بلا را اقیانوسی از شبنم‌ها و بلورهای عقیق و یاقوتی فردوس فرا گرفته است. اینجا کرب‌ و بلا و سرزمین آفتاب خونین است. چند روزی است که بر قتلگاه خورشید منا بر عرش خدا خون جاری است.
 
بوی دل‌انگیز عطرافشانی یاسهای زهرا شقایق ها و لاله‌های رضوانی بوستان بلا را جنتی کرده است.
 
 گلبرگ های یاس های زهرا(س) و شقایق‌ها و لاله‌های رضوانی زمین کرب و بلا و دشت نینوا را بهشتی کرده است.
 
امروز شاه ساجدین و بانوی استقامت با گامی بر بوستان شقایق‌ها و لاله‌های رضوانی و با نظاره بر شبنم‌ها و بلورهای عقیق و یاقوتی فردوس و گلبرگ های یاس زهرا دل را جنتی کرده است و با دستان مبارک خود آنها را به عرش خدا ارمغان می‌دهند.
 
آری امروز پس از سه روز از غروب خورشید منا و عرش خدا صعود جنتی یا‌س‌های زهرا(س) و شقایق‌ها و لاله‌های رضوانی به بوستان عرش خدا شاه ساجدین و بانوی استقامت به دیدار بوستان عرش خدا آمده‌اند.
 
امروز عالمیان با غروب خورشید منا و طلوع خورشید عرش خدا از نعمت تابش پرتو روزنه‌های جنتی او محروم و بی‌نصیب مانده‌اند.
 
آری امروز دوازدهم ماه محرم روز خاکسپاری امام حسین (ع) و شهدای کربلا است.
 
سلام و درود پرودگار بر حضرت ابا عبدالله (ع) شهدا و اسرای کربلا یادشان گرامی باد.
 
*آنچه که باید درباره دوازدهم محرم بدانیم
 
روز دوازدهم محرم روز دفن بدن‌های مطهر سید الشهدا (ع) اهل بیت (ع) و اصحاب آن حضرت (ع)  با حضور امام سجاد (ع) و به یاری جمعی از قبیله بنی اسد است.
 
شهدای کربلا پس از آنکه مدت بسیاری بر روی خاک مانده بودند با حضور امام سجاد (ع) به خاک سپرده شدند و اسرای کربلا در این روز وارد شهر کوفه شدند.
 
روز دوازدهم محرم روز ورود اهل بیت (ع) باحالت اسارت به کوفه است در این روز ابن زیاد فرمان داد که احدی حق ندارد با اسلحه از خانه بیرون آید و 10هزار سوار و پیاده بر تمام کوچه‌ها و بازارها موکل گردانید تا احدی از شیعیان امیرالمونین (ع) حرکتی نکنند.
 
سپس ابن زیاد فرمان داد سرهایی را که در کوفه بود برگردانند و در پیش روی اهل بیت (ع) حرکت دهند و باهم وارد شهر کوفه کرده در کوی و بازار بگردانند.
 
مردم با دیدن حالت زار خانواده پیامبر (ص) و سرهای بر نیزه و بانوان در محمل‌های بدون پوشش (حضرت زینب کبری (س)، حضرت ام کلثوم، حضرت فاطمه بنت حسین(ع) و امام سجاد (ع)) صدا به گریه بلند کردند. به ترتیب با جگرهای سوزان و قلوب دردناک ایراد خطبه کردند که عده‌ای از لشکر ابن زیاد ملعون با دیدن این اوضاع از کرده خود پشیمان شدند اما این دیگر هنگامی بود که خیلی دیر شده بود.
 
نخستین مجلس عزای امام حسین (ع) پس از عاشورا و عصر روز یازدهم هنگام حرکت کاروان اهل بیت با مدیحه صراحی حضرت زینب (س) برگزار شد.
 
در عصر روز یازدهم محرم هنگامی که اسرا را آوردند بر مرکب هایی که پالان‌های چوبین داشتند سوار کردند و مقید بودند که اسرا پارچه‌ای روی پالان‌ها نگذارند برای اینکه زجر بکشند.
 
اهل بیت(ع) خواهش کردند تا برای آخرین بار از قتلگاه امام حسین(ع) عبور کنند در این هنگام جز امام سجاد (ع) که به علت بیماری پاهای مبارکشان را زیر شکم مرکب بسته بودند بقیه روی مرکب آزاد بودند.
 
وقتی به قتل‌گاه رسیدند همه بی‌اختیار خودشان را از روی مرکب‌ها به روی زمین انداختند.
 
حضرت زینب (س) خودش را به بدن مقدس حضرت ابا عبدالله (ع) رساند ایشان را به یک وضعیتی دید که تا آن وقت ندیده بود. بدنی بی‌سر  و بی لباس با این بدن معاشقه می‌کند و سخن می‌گفت. آنچنان دلسوز ناله کرد اشک دشمن جاری شد.دوست و دشمن به گریه درآمدند.
 
* اعمال روز دوازدهم  محرم

زیارت ائمه بقیع، امام حسن مجتبی (ع)، امام سجاد(ع) ، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق (ع) خواندن دو رکعت نماز در رکعت اول پس از سوره حمد سه مرتبه سوره کافرون و در رکعت دوم سه مرتبه سوره توحید دارای ثواب و فضیلت بسیار است.
 
میلاد پیامبر(ص) بنابر روایتی وارد شدن پیامبر (ص) به مدینه به پایان رسیدن حکومت بنی مروان در سال 132 هجری قمری از رویدادهای مهم روز دوازدهم محرم است.گزارش از زهره کلهر

انتهای پیام/
برچسب ها: خورشید ، یاقوت ، زینت ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار