مستند برگزیده جشنواره برلین روی پرده "سینماحقیقت" می‌رود

مستند بلند «مِه» به کارگردانی نیکول وُگل که برنده نشان افتخار جشنواره برلین آلمان شده، در هشتمین دوره جشنواره بین المللی «سینماحقیقت» به نمایش در‌می‌آید.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، این مستند رئالیستی و شاعرانه که با ساختاری متفاوت، زندگی را روایت می کند، برای نخستین بار در سال 2014 در جشنواره برلین به نمایش درآمد و توانست نشان افتخار این جشنواره معتبر را به خود اختصاص دهد. 

در بیانه هیات داوران جشنواره برلین آمده است: قدرت شاعرانه تصویر و تجربه حسی فوق العاده ای که در فیلم مستند «مه» به تصویر کشیده شده، شده به شدت داوران را تحت تاثیر قرار داده است. 

گرون مایر منتقد آلمانی هم درباره این مستند می‌گوید: در مستند «مه» دوربین به مثابه چشم ما عمل می کند و از دریچه آن، به زیبایی های خلقت پی می‏‌بریم.

این فیلم در جشنواره‌های ویزیون دورئل (سوئیس)، مونیخ و کارلسروهه (آلمان) نیز به نمایش درآمده و در بخش مرور «جشنواره ویزیون دورئل» جشنواره سینماحقیقت روی پرده خواهد رفت.  

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور امور سینمایی، هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را همزمان با ولادت باسعادت حضرت امام موسی کاظم(ع) و طی روزهای ۹ تا ۱۶ آذرماه ۱۳۹۳، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

انتهای پیام/اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار