مجموعه برنامه های تخصصی «دانه» که هر هفته پنجشنبه ها با اجرای علی درستکار ساعت 20:40 روی آنتن می رود، این هفته میزبان دكتر علي معلم دامغانی، نخسین چهره ماندگار درعرصه شعر و ادب فارسی است.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار، استاد علی معلم دامغانی درسال 1330در دامغان متولد شد و پس از اخذ دیپلم از سمنان و شاهرود به تحصیل در دانشکده های حقوق و علوم انسانی دانشگاه تهران پرداخت. وی علاوه بر تدریس شعر، موسیقی و ادبیات، معاون فرهنگی حوزه هنری سازمان تبلیغات، عضو شورای شعر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و رئیس مرکز موسیقی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بوده است.
 
 گفتنی است؛ استاد معلم درسال1380در نخسین همایش چهره های ماندگار به عنوان چهره ماندگار شعر و ادب فارسی برگزیده شد.
 
یاد آور می شود علی معلم دامغانی حین تحصیل در رشته های ادبیات و حقوق به موسیقی نیز علاقه مند بود و در این زمینه نیز آموزشهایی دیده است. شایان ذکر است از وقایعی مهی که بر زندگی ادبی علی معلم دامغانی تاثیرنهاد، انقلاب اسلامی بودکه محتوای شعر معاصر وی را به خود اختصاص داد. او پس از انقلاب علاوه بر تدریس و تحقیق در شعر، موسیقی وادبیات، معاونت فرهنگی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، عضو شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ریئس مرکز موسیقی سازمان صداوسیما بوده است.
 
دانه كه اسمی مشتق از مصدر دانستن و مانند زبانه به معنای «یک قطعه دانش» است، نام برنامه‌ای است كه در مسیر گفتگوهای خاص و متفاوت با فعالان عرصه علم و فناوری كشور، مردم را با حقایق علمی و معرفتی آشنا و پرسش‌هایی نظیر: نقش نخبگان در تولید علم‌ چگونه است؟ فرصت‌ها و تهدیدهای این پدیده در ارتباط با فرآیند توسعه‌ چیست؟ برای تبدیل تهدیدها و آسیب‌هایی كه متوجه این روند است، از چه‌ راهكارهایی می‌توان بهره جست؟ رابطه متقابل علم با دین در روند توسعه علمی كشور چگونه است؟ بررسی و پاسخی كارشناسانه می‌دهد.
 
گفتگوهای موضوعی كه به بحث و بررسی چالش‌های پیشرفت و توسعه علمی كشور در حوزه‌هایی همچون نقشه علمی كشور، نظام آموزش عالی، آینده‌پژوهی دانش و فناوری و شركت‌های دانش بنیان می‌پردازد، همچنین گفتگوهای علمی با اساتید صاحب‌نظر در حوزه‌های تخصصی، از اركان اصلی و خمیر مایه این برنامه تخصصی است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار