افغانستان هیاتی را مامور انتقال اجساد افغان های غرق شده در آبهای ترکیه کرد

'محمد اشرف غنی' رییس جمهوری افغانستان هیاتی را مامور کرد با انتقال 23 جسد پناهجویان افغان که در آبهای ترکیه غرق شدند در خصوص چگونگی این رویداد تحقیق کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه از دستور محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان در خصوص انتقال اجساد پناهجویان غرق شده در آبهای ترکیه به افغانستان خبر داد و اعلام کرد اشرف غنی از وزارت امور خارجه افغانستان خواست در باره چگونگی این رویداد تحقیق کند.

سراج الحق سراج معاون سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان نیز اعلام کرد که اجساد 23 تن از 24 پناهجوی افغان که در آبهای ترکیه به سوی اروپا در حرکت بودند، از آب گرفته شده است.

بر اساس گزارشها روز سحرگاه روز دوشنبه قایق حامل پناهجویان خارجی در تنگه بسفر در نزدیکی سواحل ترکیه واژگون شد و 24 تن بر اثر این حادثه کشته شدند.

پیش از این شبکه خبری"ان.تی.وی" ترکیه از واژگونی قایق حامل پناهجویان خارجی در ورودی تنگه بسفر به طرف دریای سیاه در نزدیکی سواحل ترکیه خبر داد.

ان تی وی شمار سرنشینان این قایق را 40 نفر تخمین زد و اعلام کرد ماموران امداد ترکیه اجساد 24 تن را از آب گرفته اند.

سواحل ترکیه به ویژه در غرب دریای اژه همواره شاهد چنین رویدادهای فاجعه باری برای پناهجویان خارجی است.

تقاضای زیاد پناهجویان خارجی برای رسیدن به کشورهای اروپایی از طریق ترکیه، بازار پررونقی را برای قاچاقچیان انسان در ترکیه فراهم کرده است که در بسیاری موارد نتایج فاجعه باری را به دنبال داشته است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۶:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام امکانش هست اسامی غرق شدنگان رو بزارین ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
mahdi
۱۶:۵۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام امکانش هست اسامی غرق شدنگان رو بزارین ممنون میشم