در حال حاضر بیش از حدود ۷٬۹۳۰ دانشمند و مهندس از ۸۰ کشور جهان در این آزمایشگاه مشغول به کارند. ۱۷ ایرانی نیز در این آزمایشگاه عظیم مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ فابیولا جیانوتی، فیزیکدان ایتالیایی به عنوان سرپرست پژوهشگاه بین المللی سرن انتخاب شد.




جیانوتی در سال ۲۰۱۲ به دلیل پژوهش‌های ارزنده‌اش برای کشف بوزون هیگز مورد توجه جهانیان قرار گرفت و نگاهی جدید به عالم را ارائه داد.



این دانشمند ۵۲ ساله، همچنین در سال ۲۰۱۳ به خاطر تلاشش در کشف بوزون هیگز برندهٔ جایزهٔ نیلز بور شد و در دریافت نوبل آقای هیگز نیز نقش داشت. 

CERN، بزرگ‌ترین آزمایشگاه فیزیک ذره‌ای جهان است که در سال ۱۹۵۴ در بخش شمال‌شرقی شهر ژنو در کشور سوییس در مجاورت مرز فرانسه ایجاد شد. 

در حال حاضر بیش از ۲٬۶۰۰ کارمند به طور تمام وقت و همچنین در حدود ۷٬۹۳۱ دانشمند و مهندس به نمایندگی از ۵۸۰ دانشگاه و مؤسسهٔ تحقیقاتی از ۸۰ کشور جهان در آن مشغول به کارند. 

در حال حاضر حدود ۱۷ دانشمندان ایرانی از جمله بتول صفرزاده، مریم زینعلی، مجتبی محمدی، سعید پاک طینت، عبیده جعفری و حامد بخشیان نیز در این آزمایشگاه عظیم مشغول فعالیت هستند


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار