رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا اذعان می‎کند که این کشور نمی‌تواند با اقدام نظامی برنامه هسته‌ای ایران را نابود کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، ژنرال دمپسی در نشستی که در موسسه کارنگی برای صلح بین‌الملل گفت حمله نظامی به تاسیسات هسته‌ای ایران تنها می‌تواند به طور موقت در توانمندی‌های هسته‌ای ایران اختلال ایجاد کند.

وی تصریح کرد: ما توان مقابله با توانایی هسته‌ای ایران را داریم، البته اگر چنین کاری از ما خواسته شود. اما... اگر لازم باشد برای مقابله با موضوع هسته‌ای ایران استفاده از ابزار نظامی را بررسی کنیم، این گزینه صرفا برنامه هسته‌ای این کشور را به تاخیر می‌اندازد و آن را از بین نخواهد برد.

فرمانده ستاد مشترک ارتش امریکا گفت این سانتریفیوژها یا موشک‌های ایران نیست که مانع از نابودی برنامه هسته‌ای این کشور می‌شود، بلکه سرمایه انسانی که تخصص لازم برای احیای این برنامه را دارد، مانع از بین رفتن برنامه هسته‌ای ایران است.

امریکا و رژیم اسرائیل بارها تهدید کرده‌اند که به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کنند. اما ایران همواره گفته است به هرگونه تجاوز به خاک خود پاسخ مناسبی خواهد داد.

*** تلاش برای توجیه جنایات جنگی اسراییل
رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، همچنین از رژیم صهیونیستی در جنگ اخیرش علیه غزه دفاع کرد و گفت: اسراییل تلاش های استثنایی برای کاستن از کشته شدن غیرنظامیان انجام داده است (!)

دمپسی به درستی گزارش های اخیر که از کشته شدن غیرنظامیان در طول جنگ 50 روزه غزه انتقاد می کند، اذعان کرد اما گفت که معتقد است اسراییل تلاش های استثنایی برای کاستن از زیان ها و قربانی شدن غیرنظامیان انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: پنتاگون تیمی را برای کسب تجربه های بدست آمده از عملیات علیه غزه ارسال کرده است.

دمپسی، جنبش حماس را به تبدیل غزه به یک مجتمع تقریبا زیرزمینی از طریق حفر تونل در همه این منطقه متهم کرد و کشته شدن شمار زیادی از غیرنظامیان در غزه را به "برخی چالش های بزرگی نسبت داد که نیروهای اسراییلی با آن مواجه شدند".

وی در سخنانی توجیه آمیز گفت: آنها (نیروهای رژیم اسراییل) برخی کارهای استثنایی برای تلاش جهت کاستن از کشته شدن غیرنظامیان انجام دادند.




انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۸:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۳
مادرپدراین بچه کجان...!این بچه گم شده بیان ببریدش داره گریه میکنه...!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۳:۱۹ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
به قول رهبرمون (آقای خامنه ای):آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
France
علی
۱۳:۱۶ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
اسرائل با پشتیبانی آمریکا نتونست به منطقه کوچکی به نام غزه که می شه گفت از سلاح های ابتدایی جنگیدن دوام بیاره بعد راجب ایران حرف می زنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۱۳:۱۳ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
اول انقلاب که ایران از نظر نظامی زیاد مجهز نبود، خودشون جرات حمله نداشتن صدامو انداختن جلو حالا دیگه ایران قدرتیه واسه خودش
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۲:۲۴ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
این غربیها فقط میگن ادوات جنگی پیشرفته فکر این نیستن که هر ایرانی الگوی قدرتی به نام امام حسین و قمر بنی هاشم دارن
Iran (Islamic Republic of)
kazem
۱۱:۳۱ ۱۶ آبان ۱۳۹۳
برو بچه با بزرگترت بیا
آخرین اخبار