بدنبال بحران های ژئوپلتیک؛

رشد اقتصادی جهان کاهش یافته است / موج جدید رکود اقتصادی جهانی

موسسه تحقیقاتی آکسفورد آنالیتیک درباره موج جدید رکود در اقتصاد جهان به علت وضع نابسامان اقتصاد اروپا و کاهش رشد اقتصاد چین هشدار داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، موسسه تحقیقاتی آکسفورد آنالیتیک هشدار داد ممکن است رکود اقتصادی در منطقه یورو در کنار کاهش چشمگیر رشد اقتصاد چین به وقوع طوفان کامل در اقتصاد جهان منجر شود.

این موسسه اعلام کرد بحران های ژئوپلتیک از اوکراین گرفته تا سوریه و عراق به همراه خشکسالی در برزیل و بحران ویروس ابولا در غرب آفریقا موجب افزایش ابهام درباره آینده اقتصاد جهان شده است.

در حالی که صندوق بین المللی پول رشد اقتصاد جهان را در سال آینده 3.8 درصد اعلام کرده است که از رقم رشد 3.3 درصدی پیش بینی شده برای امسال اندکی بیشتر است.

 موسسه آکسفورد آنالیتیک به سرمایه گذاران هشدار داد که صندوق بین المللی پول همواره اصلاحاتی نزولی در پیش بینی های خود درباره رشد اقتصادی داشته است.

در گزارش این موسسه، تاثیر تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه روسیه بر اقتصادهای کشورهای اروپایی به ویژه آلمان یکی از عوامل کاهش رشد اقتصاد اروپا اعلام شده است که ممکن است اعتماد به منطقه یورو را متزلزل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار