۸۸۰ هزار تن كالای غيرنفتی جمهوری استلامی ایران به ارزش اقتصادی ۲۳۷ ميليون و ۱۴۷ هزار و ۵۵۲ دلار از ابتدای امسال تاکنون از گمركات استان گیلان به بیش از 30 کشور جهان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ ناظر گمرکات گیلان از افزایش ۱۳ درصدی صادرات در این مدت خبر داد و گفت: ۳۸۴هزار و ۲۲۱ تن از این محموله های صادراتی از گمرک انزلی، ۴۹۵ هزار ۶۹۸ تن از گمرك آستارا و بقیه از گمرک حسن رود صادر گرديده است.

محمد شهبازی افزود : محصولات نباتی ، مواد معدنی و مصنوعات از آن و مواد شيميايی از مهمترین کالاهای صادراتی بود که در این مدت به کشورهای گرجستان ، قزاقستان ، هند ، اوكراين ، آلمان ، بلوروس ، ارمنستان ، فرانسه ، تركيه ، جمهوری مولداوی ، انگلستان ، امارات متحده عربی ، مالزی ،اندونزی ، عراق ،افغانستان ، كنيا ، آفريقای جنوبی ،اندونزی ، مالزی ، استونی ، جمهوری چک ،كنيا ، جزيره استوک و دیگر کشورهای خارجی صادر شده است.

وی يادآور شد: در همین مدت يک ميليون و ۲۲۳ هزار و ۰۴۴ تن فلزات معمولی و مصنوعات آن به ارزش ۷۸۱ ميليون دلار از طريق انزلی ، آستارا و حسن رود در استان گيلان از فدراسيون روسيه، قبرس ، امارات متحده عربی و اتريش وارد کشور شد .


انتهای پیام/ش


برچسب ها: گیلان ، صدور ، کالا ، گمرکات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.