در پی حملات مکرر به مسجد الأقصی از سوی رژیم صهیونیستی، کشورهای اروپایی درباره وخامت اوضاع در خاورمیانه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزیره، در سایه تحولات اخیر در بیت المقدس اشغالی و تجاوزات به مسجدالأقصی، کشورهای اروپایی درباره وخامت اوضاع در خاورمیانه هشدار دادند و از طرفین درگیر خواستند تا اوضاع را آرام نگه دارند.

در انگلیس، "فیلیپ هاموند"، وزیر خارجه این کشور از تمامی طرف‌های ذی‌ربط خواست تا اوضاع را در بیت المقدس آرام نگه دارند و درباره افزایش تنش‌ها در سرزمین‌های فلسطین اشغالی ابراز نگرانی شدید نمود.

همچنین "کریستین ویرتز"، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که برلین با نگرانی شدید اوضاع بیت المقدس را پیگیری می‌کند.

وی اعلام کرد که آلمان بر وجود کشور مستقل و دموکراتیک فلسطین که بر پایه روابطی مبتنی بر امنیت و صلح با تمامی همسایگان خود از جمله اسرائیل استوار باشد تأکید می‌کند.
همچنین "فدریکا موگرینی"  مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته درباره تشدید  اوضاع در خاورمیانه در سایه عدم ازسرگیری تلاشها به منظور حل درگیری‌ها میان اسرائیل و فلسطین هشدار داد.

وی در خلال دیدارش با مسئولان رژیم صهیونیستی در بیت المقدس روز گذشته از ادامه شهرک سازی در سرزمین‌های فلسطینی انتقاد کرد.

از سوی دیگر در برخی از کشورهای عربی؛ اعتراضها و تظاهرات ها در محکوم نمودن تجاوزات رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی همچنان ادامه دارد.

در همین رابطه، در موریتانی هزاران تن از ساکنان نواکشوت، پایتخت این کشور روز گذشته به منظورحمایت از مسجدالأقصی در برابر تجاوز شهرک نشینان صهیونیستی، دست به تظاهرات زدند.

در این تظاهرات، معترضان با سردادن شعارهایی از حاکمان عرب خواستند تا در برابر تجاوزها به مسجد الأقصی موضعی محکم اتخاذ نمایند.

در بیروت نیز ده‌ها تن از پناهندگان فلسطینی در یکی از اردوگاه هایشان در بیروت پایتخت لبنان، تجمعی در همبستگی با مسجدالآقصی شکل دادند و اعلام کردند که خواهان دفاع از مسجد الأقصی  و کشته شدن در آستان این مسجد هستند.

همچنین در اردن نیز پس از نماز جمعه در این کشور، تعدادی از تجمعات و راهپیمایی‌های اعتراض آمیز در همبستگی با مسجد الأقصی و استقبال از اقدام اردن در فراخواندن سفیر این کشور از تل آویو برگزار گردید.

معترضان در این راهپیمایی ها خواستار اقدامات بیشتر برای حمایت از مقدسات و نیز اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از امان شدند.

راهپیمایان اردنی همچنین خواهان پایان دادن به پیمان صلح اردن با رژیم صهیونیستی شدند.

همچنین در غزه نیز، صدها تن، روز گذشته با شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز که به دعوت جنبش جهاد اسلامی فلسطین برای حمایت از مسجد الأقصی بر گزار گردیده بود، تجاوزات پی در پی رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و از امت اسلامی خواستند تا در برابر سیاست تجاوز به مسجد الأقصی بایستند.

این در حالی است که روز گذشته، گردانهای قسام، شاخه نظامی حماس نیز از تأسیس ارتش مردمی خبر داده بود و سخنگوی قسام از شکل گیری گروه اول ارتش مردمی با تعداد 2500تن برای آزادسازی مسجد الأقصی و فلسطین سخن گفته بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار