خبرگزاری رویترز به نقل از یک دیپلمات غربی مدعی شد ایرانی‌ها با اصل انتقال اورانیوم به خارج از کشور موافق هستند، اما این مسئله نمی‌تواند همه مشکلات را حل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک دیپلمات غربی مدعی شد که ایرانی‌ها با اصل انتقال اورانیوم به خارج از کشور موافق هستند.

بازرسان آژانس اعلام کردند میزان اورانیوم با درصد غنای پایین ایران با افزایش 8 درصدی به 8.4 تن ظرف دو ماه رسیده است. 

آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز جمعه در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران در عمان، گزارش فصلی خود را منتشر کرد. 

یک دیپلمات ناشناس به رویترز گفته است: "این تنها یک قطعه از پازل است. ایرانی‌ها با اصل این کار موافق هستند، اما این مسئله به تنهایی همه‌چیز را حل نمی‌کند."

رویترز در ادامه با استناد به گزارش آژانس نوشت: از زمانی که طرح اقدام مشترک اجرایی شده است ایران اورانیوم را در مقیاس بالای پنج درصد در هیچ کدام از تاسیسات اعلام شده خود غنی سازی نکرده و همه ذخائر اورانیوم ایران که در مقیاس بیست درصد غنی سازی شده با فرآوری بیشتر به اکسید اورانیوم تبدیل شده است. 

مارک فیتزپاتریک ، مدیر برنامه منع تکثیر در موسسه بین المللی مطالعات راهبردی گفت به اعتقاد وی قدرت های جهان می خواهند این مقدار ذخیره در هرگونه توافق دائمی به شدت کاهش یابد.  

وی با اشاره به دستگاههای تولید کننده اورانیوم غنی شده مدعی شد : اگر این ذخیره حذف شود ، آنگاه ممکن است بتوان به ایران اجازه داد تعداد بیشتری سانتریفوژ داشته باشد.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار