مذاکرات هسته‌ای ایران از جمله موضوعات مطرح در سفر وزیر خارجه آمریکا به فرانسه است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت وزارت خارجه آمریکا، جان کری وزیر خارجه این کشور به پاریس و پکن سفر می کند. 

مقام ارشد این وزارتخانه درباره سفر او گفت ما فردا عازم پاریس خواهیم شد و طبق برنامه ملاقات دوجانبه ای با فابیوس وزیر خارجه فرانسه خواهیم داشت.

در این ملاقات، درباره موضوعات متنوعی از جمله مذاکرات پنج بعلاوه یک با ایران بحث می شود. ما مشخصا به ضرب الاجل بیست و چهار نوامبر نزدیک هستیم و این فرصت خوبی برای وزیر خارجه است تا در آستانه نشست سه جانبه با آقای ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا در عمان، با یکی از طرف های ما در پنج بعلاوه یک ملاقات داشته باشیم. این فرصت خوبی برای وزیر خارجه است تا درباره این موضوع با یکی از نزدیکترین طرف های ما، تبادل نظر کند. آنها همچنین درباره داعش و ائتلاف علیه این گروه، اقداماتی که ما در عراق و سوریه انجام می دهیم، بحث می کنند. موضوع ابولا و آنچه ما می توانیم برای مهار آن انجام دهیم و قضیه اوکراین نیز از موضوعاتی است که درباره آنها بحث می شود.

مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: جان کری فردا درباره توازن‌بخشی مجدد ما در منطقه آسیا-اقیانوسیه و مشخصا درباره اینکه چقدر روابط سازنده آمریکا-چین برای آمریکا، چین و منطقه و کل دنیا سودمند است، سخنرانی می‌کند. 



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار