شبکه پرس تی وی گزارش داد مقامات اطلاعاتی امریکا به کاخ سفید درباره حملات بیشتر به "جبهه النصره" در سوریه هشدار دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، مقامات اطلاعاتی امریکا به کاخ سفید درباره هر گونه حملات بیشتر به ستیزه‌جویان منتسب به القاعده در سوریه هشدار دادند.

جنگنده‌های امریکا روز پنج شنبه در دوری جدید از حملات هوایی در شمال غرب سوریه، "گروه خوراسان" را هدف قرار دادند؛ خوراسان نامی است که امریکا بر این گروهک نهاده که به یک شاخه‌ی القاعده در قالب جبهه النصره اطلاق می‌شود.

جبهه النصره یکی از گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه است که هم با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، و هم با ستیزه‌جویان به اصطلاح "میانه‌رو" در این کشور عربی می‌جنگد.

ستیزه‌جویان به اصطلاح "میانه‌رو" نیروهای معارضی هستند که از حمایت امریکا برخوردارند و به گفته واشنگتن با داعش مبارزه می‌کنند.

در ماه سپتامبر، مجلس سنای امریکا قانونی را تصویب کرد که به ارتش این کشور اجازه می‌دهد به آموزش و تسلیح ستیزه‌جویان به اصصلاح "میانه‌رو" در سوریه بپردازد.

این در حالی است که به گزارش "دیلی بیست" (Daily Beast) ، پیش از آغاز اولین موج حملات هوایی ارتش امریکا در سوریه در ۲۲ سپتامبر، مقامات اطلاعاتی این کشور به مقامات ارشد دولت اوباما هشدار دادند حمله به شاخه وابسته به القاعده در سوریه بین این گروه و متحدان آن‌ها در نظامی‌گریِ مورد حمایت امریکا، تفرقه خواهد انداخت.

بر اساس این گزارش، به نظر می‌رسد حملات هوایی ۲۲ سپتامبر، که در آن، هم مواضع القاعده و هم داعش هدف قرار گرفتند، تروریست‌های النصره را به تقابل با ستیزه‌جویان مورد حمایت امریکا واداشته است. جبهه النصره ستیزه‌جویان مورد حمایت امریکا را نوکران  "فاسد" کاخ سفید دانسته و محکوم کرده‌اند.

هنگام اجرای نخستین حملات هوایی، مقامات امریکایی تاکید کردند گروه خوراسان هدف اولیه این حملات هستند نه النصره، در حالی که برخی از گروه‌های ستیزه‌جو می‌گویند خوراسان تنها یک بهانه بوده است.

به نظر می‌رسد مقامات امریکا تمایل ندارند به گسترش یافتن کمپین هوایی در سوریه اذعان کنند.

ژنرال لوید استین ، رئیس "فرماندهی مرکزی امریکا" روز پنج شنبه حمله هوایی به جبهه النصره را رد کرد و گفت: " ما چندین حمله هوایی اجرا کرده‌ایم و این حملات بر گروه خوراسان متمرکز بوده است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار