دبیر فدراسیون کشتی کشورمان گفت: بر اساس قانونی که از قبل هم اعلام شده است درمسابقات جام باشگاه های جهان فقط تیم هایی که مجوز لازم را کسب کرده باشند حق شرکت را خواهند داشت.

حمید بنی تمیم در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:بر اساس برنامه ای که فدراسیون کشتی اعلام کرد سه تیم برتر مجموع مسابقات لیگ برتر جایزه بزرگ فصلی کشور به همراه تیم شهر میزبان جواز حضور در رقابت های جام باشگاه های جهان که به میزبانی کشورمان برگزار می شود را به دست آوردند و به هیچ عنوان سایر تیم ها حق شرکت در این مسابقات را نخواهند داشت.
 
وی درباره این سوال که آیا تیم شهر میزبان می تواند یکی از سه تیم برتر مسابقات لیگ فصلی باشد گفت:هر چند هنوز به صورت قطعی شهر های میزبان این مسابقات مشخص نشده اما این موضوع در هر دو رشته آزاد و فرنگی رخ داده و به طور مثال تیم بیمه رازی که عنوان نخست مسابقات جایزه بزرگ فصلی را کسب کرده با نام بیمه رازی جویبار در جام باشگاه های جهان شرکت خواهد کرد.
 
دارنده مدال برنز آسیا درباره این که چه زمانی شهز میزبان به صورت قطعی مشخص خواهد شد اظهار کرد:در رشته آزاد تا اندازه زیادی تکلیف کار مشخص است و جویباری ها با توجه به آنکه بیشتر موارد مورد توافق را انجام داده اند میزبان خواهند بود اما در مورد رشته فرنگی باید عرض کنم در هفته جاری نشست رسمی را با استاندار خوزستان خواهیم داشت و پیروامون قطعی شدن میزبانی این استان تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.
 
وی درباره موضوع کلاس مربگیری اتحادیه جهانی کشتی و صحبت های مطرح شده در خصوص کم کاری فدراسیون کشورمان پیرامون این موضوع اظهار داشت:خود اتحادیه جهانی کشتی طی نامه ای اعلام کرد که کسانی می تواند در کلاس بین المللی مربیگری پیشرفته شرکت کنند که سابقه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را داشته باشند؛ضمن آنکه در قسمتی از نامه اشاره شده است که ما در مربیگری به دنبال تغییر روش هستیم،در هر صورت متأسفانه برخی دوستان به دنبال فرافکنی و تشویش اذهان عمومی هستند.
 
دبیر فدراسیون کشتی در ادامه با بیان این که درخصوص کلاس پیشرفته مربیگری از اتحادیه جهانی استعلام گرفتیم تاکید کرد:ما از اتحادیه جهانی کشتی استعلام گرفتیم که آیا نیاز است کسانی که دارای مدرک بین المللی در سنوات گذشته هستند برای تمدید بار دیگر در کلاس های مربیگری شرکت کنند که آنها در پاسخ اعلام کردند با توجه به تغییر روش این اتحادیه افرادی که در گذشته در این کلاس ها حضور داشتند مدرکشان معتبر است و دیگر نیازی به حضور دوباره ندارند در نتیجه بهتر است نفراتی برای حضور در کلاس مربیگری معرفی شوند که ضمن آنکه سابقه حضور در مسابقات جهانی و المپیک را در کارنامه دارند در گذشته نیز در این کلاس های شرکت نکرده باشند بر همین اساس نیز فدارسیون کشتی در خصوص مربیان اعزامی تصمیم لازم را اتخاد کرد.
 
بنی تمیم در پایان درباره سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان نیز گفت:با توجه به تصمیم اعضای شورای فنی قرار است گزینه مورد نظر پس از مسابقات قهرمانی کشور که اواخر هفته جاری در تهران برگزار می شود معرفی شود.

مسابقات کشتی آزاد جام باشگاه های جهان روزهای 6 و 7 آذرماه و رقابت های کشتی فرنگی نیز روزهای 13 و 14 آذرماه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار