در دهه اول محرم در زنجان 44 نوزاد با نام حسین (ع) و 26 نوزاد با نام ابوالفضل (ع)نامگذاری شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛کارشناس مسئول روابط عمومی ثبت احوال استان زنجان گفت : بر اساس ارزیابی صورت گرفته از فراوانی نام در هفت ماهه امسال در این استان نام‌های ابوالفضل در بین پسران و فاطمه در بین دختران همچنان در صدر نامگذاری نوزادان زنجانی بوده است.

برجی افزود : فراوانی 5 اسم اول برای طبقه ذکور درهفت ماهه امسال بعداز ابوالفضل با 341مورد ،امیر علی با 302مورد، محمد طاها با 237مورد، امیر عباس با 220 مورد ، وعلی با 208 مورد ،در صدر نامگذاریها هستند.

وی در ادامه تصریح کرد : فراوانی5 اسم اول برای طبقه اناث بعد از فاطمه با 509 مورد ، زهرا با 413مورد ، نازنین زهرا با 200مورد ، یسنا با 163مورد و ریحانه با 123 مورد در صدر نامگذاریها هستند .

کارشناس مسئول روابط عمومی ثبت احوال استان زنجان به اسامی انتخاب شده در دهه اول محرم برای نوزادان اشاره واظهارکرد: حسین با 44 مورد ابوالفضل با 26 مورد امیرعباس با 12 مورد ، علی اصغر با 11 مورد ،علی اکبر با 3 مورد ، زهرا با 33 مورد ، زینب با 11 مورد، رقیه با 5 مورد بوده است.

برجی خاطر نشان کرد : با توجه به فراوانی نامهای ذکر شده پر واضح است که نام‌های مذهبی پر‌طرفدار‌ترین نام در بین مردم استان زنجان است.و این هم نشات گرفته از اعتقادات راسخ مردم این استان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می باشد .



انتهای پیام/ش

برچسب ها: محرم ، زنجان ، حسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.