نمایش "معصومیت در اسارت" به کارگردانی ، نویسندگی و تهیه‌کنندگی اسماعیل راد 19 آبان به صورت رایگان به روی صحنه می رود.

"اسماعیل راد" کارگردان نمایش "معصومیت در اسارت" در گفتگو با خبرنگار تئاتر  باشگاه خبرنگاران گفت: در نمایش "معصومیت در اسارت" از طرفی رفتار و افکار پلید یزیدیان و از طرف دیگر اقتدار و ایمان قوی اسرای کربلا به ویژه حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در کاخ یزید به تصویر می‌کشد.

وی در ادامه افزود: یزید با خود فکر می‌کرد که با کشتن امام حسین (ع) و قیام او همه چیز تمام می شود اما نه تنها به این امید واهی نرسید بلکه از آن زمان تاکنون نام امام حسین (ع) بیشتر درخشیده و برای تاریخ بشر جاودانه مانده است.

راد در خصوص بازیگران این نمایش مذهبی افزود: مریم دهقانی در نقش امام پوش در نقش زینب (س)، خودم در نقش یزید، سید رضا غفاری مشاور یزید، امیر حسین نادری حرمله، معصومه فراهانی زن تواب، سید محمد حسین هاشمی مرد تواب، امیر علی کامگار امام پوش در نقش امام حسین (ع)، سید حسین ایوبی امام پوش دیگر در نقش امام سجاد (ع)، پوریا مالامیر امام پوش در نقش امام محمد باقر (ع)، ثمین زارع امام پوش در نقش حضرت رقیه (س)، زهیر سقاچی خالد پسر یزید، الهه فلاحی طبیب دربار، علیرضا کرمی رئیس شرطه‌ها، جواهر زراعت پیشه زن اثیر، سعید شمه‌سوار دربار یزید،‌مجید تاکی کاسب دربار یزید، علیرضا چابک سرباز دربار یزید، و با حضور افتخاری آرمین صالحی در نقش این سعلده به ایفای نقش می‌پردازند.

وی بیان کرد: علیرضا کرمی منشی صحنه،‌مریم دهقانی دستیار اول کارگردان،‌جواهر زراعت پیشه مدیر صحنه، علیرضا امجدیان ساخت موسیقی، زهیر سقاچی مدیر همانگی این تئاتر مذهبی را بر عهده دارند.

راد یادآور شد: هر فرد شیعه‌ای در ایام سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع) می‌خواهد آنچه که در چنته و توان دارد، ارادت خود را به ایشان ابراز نماید و ما که در زمینه هنر فعالیت می‌کنیم از این قاعده مستثنی نبودیم.

به همین منظور با اجرای نمایش مذهبی "معصومیت در اسارت" ارادت خود را به این امام همام عرض می‌کنیم.

همچنین این ارادت قطره‌ای کوچک از دریای بیکران بوده و امیدوارم مقبول سید الشهدا در برابر عظمت و بزرگواری ایشان قرار گیرد.

این کارگردان افزود: با روی صحنه بردن نمایش "معصومیت در اسارت" اطلاعات جامع و کاملی را به مخاطب می‌دهیم به طوری که برخی از مخاطبین که فرصت مطالعه در این زمینه را ندارند با دیدن این تئاتر به طور واضح و کلی می‌توانند با یتام امام حسین (ع) در روز عاشورا آشنا شوند.

نویسنده نمایش "معصومیت در اسارت" بیان کرد: با توجه به اینکه اجرای این نمایش به صورت نذر بوده و تمام عوامل آن به صورت دلی به اجرای آن می‌پردازند، امیدوارم با حمایت و کمک مسئولین بتوانیم این تئاتر را از شهر خود به دیگر شهرها گسترش دهیم به طوری که تعداد بیشتری از مردم با این نمایش مذهبی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه این نمایش می‌تواند به نوعی با فیلم های غیر اخلاقی مقابله کند گفت: نمایش "معصومیت در اسارت" دوشنبه 19 آبان مصادف با 17محرم بعد از اذان مغرب و عشا در تالار آزادی شیراز به روی صحنه می‌رود.



انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار