مریم نشیبا در "آبو" از فرش ایرانی می‌گوید

فیلم مستند «آبو» کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است، از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ فیلم مستند «آبو» کاری از مهدی و هادی زارعی که روایتی است از رنگرزی گیاهی الیاف و رنگ در فرش ایرانی که اکنون در حال فراموشی است، از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

رنگ همیشه انسان را مجذوب خود کرده و بشر همواره به خاطر ارضای نیازهای روانی و ذوق زیبایی شناسی خود ازرنگ استفاده کرده است.

پیشینه رنگ سازی درایران قدمتی چند هزار ساله دارد که نمونه ای از آنها درکاشیهای لعابدار سربازان هخامنشی و  معماری های دیگر ایران  بیانگر این نکته است که ایرانیان ازدیرباز به راز دستیابی این رنگهای جادوئی پی برده اند،  رنگهای روح نواز، همنوایی و توازن در به کار گیری این رنگها کنار یکدیگر ، هر بیننده ای را به فکر  وا می دارد که چگونه این رنگها هنوز ازگذشت سالها همچنان سحرآمیز و چشم نوازند. این مستند درباره این راز است.

عوامل تولید «آبو» عبارت اند از: طراح، نویسنده و کارگردان: مهدی و هادی زارعی ، تصویر بردار: مهدی گلبو ، تدوین: مهدی زارعی و مهدی گلبو و گویندگان متن: احمد رسول زاده و مریم نشیبا.

«آبو» دوشنبه، 19 آبان ماه، ساعت 23 و در قالب «فانوس» از شبکه مستند پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار