فرماندهان مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و افغانستان طی نشستی مشترک در شهر مرزی تایباد واقع در شرق خراسان رضوی بر لزوم ارتباط و تعامل بیشتر در بخشهای مختلف تاکید کردند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، فرمانده کل مرزبانی جمهوری اسلامی افغانستان روز شنبه در نشستی به میزبانی هنگ مرزبانی درجه یک تایباد گفت: دولت جدید افغانستان سعی دارد روابط دوستانه خود را با ایران نسبت به سالهای گذشته پررنگتر کرده و از تجارب دولتمردان جمهوری اسلامی در مسائل مختلف اقتصادی سیاسی و فرهنگی بهره گیرد.

ژنرال "شفیق فضلی" افزود: توسعه این همکاریها از اهمیت زیادی در زمینه های گوناگون برخوردار است لذا باید از این فرصت بهره لازم را گرفت.

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: در این نشست یک روزه فرماندهان مرزبانی دو کشور در زمینه کنترل و انسداد مرزها، کاهش قاچاق مواد مخدر از افغانستان، کنترل و انسداد مرز دوغارون شهرستان تایباد، ورود و خروج اتباع غیرمجاز و کاهش قاچاق مواد مخدر، برقراری تعاملات تجاری بیشتر نسبت به صادرات و واردات کالا و برقراری تامین امنیت جانی برای رانندگان ایرانی در جاده های افغانستان تبادل نظر کردند.

سردار سرتیپ پاسدار 'قاسم رضایی' افزود: مذاکره در زمینه وضعیت موجود مرزهای مشترک و برقراری امنیت و انتظامات مرزی دیگر محورهای این نشست بود.

وی همچنین بر ضرورت گسترش و تحکیم همکاریهای متقابل و روابط دوستانه بین دو کشور تاکید کرد.

این نشست با حضور بیش از 60 نفر از مرزبانان افغانستان و استانهای خراسان جنوبی، رضوی و سیستان و بلوچستان برگزار شد.

مرکز شهرستان 110 هزار نفری تایباد در فاصله 228 کیلومتری جنوب شرق مشهد قرار دارد. این شهرستان از سمت شرق و جنوب شرق با کشور افغانستان هم مرز است.
/انتهای پیام
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.