حدود 4 درصد جامعه ما نیز دارای معلولیت شدید و خیلی شدید و به‌شدت دچار مشکل هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور گفت: ۶۸ هزار نفر در کشور از ضایعه نخاعی شدید رنج می‌برند.

کیوان دواتگران خاطرنشان کرد: چیزی در حدود 11 درصد جامعه ما درجاتی از معلولیت‌های خفیف، متوسط شدید و خیلی شدید رادارند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد نیز چیزی در حدود 17 هزار پرونده مربوط به معلولان ضایعه نخاعی در سازمان بهزیستی موجود است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که آمار افراد دارای ضایعه نخاعی کشور چیزی در حدود 4 برابر این آمار یعنی در حدود 68 هزار نفر باشد.

دواتگران با اشاره به اینکه ضایعه نخاعی یکی از آسیب‌های پرعارضه‌ای است که تمام جنبه‌های فیزیکی، اجتماعی، و روانی زندگی فرد را تحت تأثیر قرار می‌دهد افزود: ما برای همین تعداد 17 هزار معلول ضایعه نخاعی برنامه‌های خود را آغاز کرده و پکیج توانمندسازی را به آنان ارائه می‌دهیم.

مدیرکل دفتر توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: یکی از این اقدامات بسیار مهم حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی است که امسال به رقمی در حدود 140 تا 150 هزار تومان رسیده است و به جبران برخی از هزینه‌های درمان و بیمه این افراد پرداخت می‌شود.

کیوان دواتگران با اشاره به علل عدم شناسایی همه افراد دارای معلولیت نخاعی از سوی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: این مهم به دلیل این است که سازمان بهزیستی از طریق مراجعات توانست این افراد را شناسایی کند و امکان شناسایی دیگر افراد دچار ضایعه نخاعی در بهزیستی وجود نداشته و خود این افراد نیز به مراکز بهزیستی کشور مراجعه نکرده‌اند.

انتهاي پيام/ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.