گروه سلفی و تروریستی انصار بیت المقدس امروز دوشنبه در نواری صوتی از پیوستن به داعش و بیعت با ابوبکر بغدادی سخن گفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی "انصار بیت المقدس"، بزرگترین گروه افراطی در مصر، امروز دوشنبه اعلام کرد که به داعش می‌پیوندد و با ابوبکر بغدادی رهبر این گروه بیعت می‌کند.

انصار بیت المقدس در نواری ضبط شده که از طریق صفحه توئیتر این گروه منتشر شده است گفت: بخش رسانه ای انصار بیت المقدس اقدام به اعلام بیعت با خلیفه مسلمین "ابوبکر بغدادی" و پیوستن به داعش می‌کند.

این گروه همچنین اعلام کرد: "فجر جدیدی و عزتی شکوهمند با برپایی دولتی برای مسلمانان طلوع کرده است و پرچم توحید بالا رفته و شریعت برپا گردیده و حدود به اجرا درآمده و موانع مرتفع شده و سدها شکسته شده و خلافت در عراق و شام اعلام گردیده؛ مسلمانان خلیفه ای را برگزیده اند که نواده بهترین خلایق است و ما نمی توانیم کاری انجام دهیم جز اینکه به این دعوت کننده به خدا لبیک گوییم."

این گروه در ادامه گفته: به خاطر اطاعت از امر خدای عز وجل و به خاطر اطاعت از امر رسول خدا صلی الله مبنی بر عدم تفرقه و لزوم همبستگی، ما بیعت خود را با خلیفه" ابراهیم بن عواد بن ابراهیم القرشی" الحسینی اعلام می نماییم.

گفتنی است، این بیانیه در بیشتر پایگاه های نزدیک به گروه های افراطی منتشر گردیده است.

همچنین شایان ذکر است که یک بیانیه مبنی بر بیعت گروهی که در شمال منطقه سینا فعالیت دارد با داعش در سوم نوامبر منتشر گردید، اما روز بعد این بیانیه تکذیب شد.

منابع امنیتی مصر چند هفته گذشته اعلام نمودند که انصار بیت المقدس اقدام به ایجاد رابطه هایی با داعش کرده است و در همان زمان نیز این گروه ویدیوهایی از قطع سر افرادی که این گروه مدعی بود آنها برای رژیم صهیونیستی جاسوسی می نمودند منتشر نمود؛ چیزی که شباهت به کشتارهای داعش داشت.

انصار بیت المقدس سالهاست که حملاتی را در مصر علیه دولت انجام می دهند که منجر به کشته شدن صدها تن از نیروهای امنیتی در داخل شبه جزیره سینا و خارج این منطقه شده است.

همچنین از سوی دیگر شبکه اسکای نیوز عربی، اعلام کرد که 4 تن از سران گروه انصار بیت المقدس روز گذشته در خلال حملات زمینی و هوایی ارتش مصر در منطقه شیخ زوید در شمال شبه جزیره سینا به هلاکت رسیدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار