در سند اولیة وضعیت موجود آب استان ، راه هایِ صرفه جویی آب پیشنهاد شده و زمان ، مکان و نحوة اجرای 17 بند مصوّبه شورای آب استان بررسی شده است و همچنین در این سند آمده که باید تا 5 سال آینده 31 درصد در مصرف آب استان که بیش از 6 هزار و 379 میلیون مترمکعب است صرفه جویی شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، در جلسه تنظیم این سند استاندار کرمان وضعیت آب استان را بحرانی اعلام کرد و گفت : صدا و سیما نقش موثری در آگاهی بخشی در بحث صرفه جویی آب دارد و می تواند موارد عنوان شده در این سند را که بصورت پلکانی اجرا می شود را از طریق ابزارهای تبلیغی و فرهنگی که در اختیار دارد به اطلاع عموم برساند.

رزم حسینی افزود: کمبود منابع مالی دلیلی بر اجرایی نکردن بندهای این سند نیست و بایستی هر چه سریعتر برای اجرای آن اقدام کرد و در شروع کار نیز موفق بوده ایم به نحوی که تاکنون نیز توانسته ایم در الگوی کشت کشاورزی محصولاتی همچون زعفران ، زرشک و گل محمدی را جایگزین برخی محصولات پرآب کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام موسوی مسئول کمیتة تبلیغات شورای آب استان به عضویت 24 دستگاه اجرایی در این شورا اشاره کرد و افزود : سیاست های کلی این کمیته براساس 17 بند مصوبة شورای آب است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان یادآور شد :ساختار کار در زمینه فعالیتهای رسانه ای شامل صدا و سیما ، مطبوعات ، خبرگزاری ها و فعالیتهای نمایشگاهی و علمی و برگزاری کلاس های تبلیغی و ترویجی محیطی است .

وی تصریح کرد: صدا و سیما در اطلاع رسانی در باره بحران آب از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و تمام موارد را بررسی و به اطلاع عموم می رساند.


انتهاي پيام/ش
برچسب ها: صرفه جویی ، آب ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.