رییس سازمان زندانها و اقدامات امنیتی و تربیتی کشور در سفر به بم با اعلام این خبر گفت:برای کاهش آسیب و جمعیت زندانها در کشور برنامه هایی داریم که یکی از آنها استفاده از 40 هزار پابند الکترونیک برای جایگزینی حبس مجرمان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،آقای جهانگیر افزود:اگر اعتبارات این طرح تامین شود،شیوه جدید مجازاتهای جایگزین عملی می شود و برخی مجرمین می توانند با استفاده از پابندهای الکترونیک ،خارج از زندان،محکومیتشان را سپری کنند.

وی آشنایی زندانیان با فطرتشان را از مهمترین اهداف اجرای برنامه های مختلف در زندانها برشمرد و تصریح کرد :در این راستا آموزشهای احکام،تفسیر و روخوانی قرآن ،آموزشهای مهارتهای فنی و حرفه ای و تجهیز کتابخانه های زندانها در حال اجراست.

جهانگیر یادآور شد :یک میلیون جلد کتاب موجود در کتابخانه های زندانهای سراسر کشور در حال بازنگری هستند تا کتابهایی متناسب با شرایط زندانیان به کتابخانه ها افزوده شود.

رییس سازمان زندانها و اقدامات امنیتی و تربیتی کشور همچنین زندان بم را یکی از نمونه های کشور در حوزه های مختلف آموزشی دانست و گفت: بم یکی از زندانهای خوب کشور است که امکانات رفاهی ،ورزشی و آموزشی مختلفی در آن به مددجویان ارائه می شود.


انتهاي پيام/ش

برچسب ها: پابند ، الکترونیک ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.