یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مذاکرات هسته‌ای یک چارچوب و خط قرمزهایی دارد که بارها و بارها اعلام شده، اگر این چارچوب و خط قرمزها رعایت و منافع نظام در آن در نظر گرفته شود، مجلس هم با دید مثبت به موضوع نگاه خواهد کرد.

"محمد اسماعیلی" نماینده مردم زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گفتگوهای ایران و طرف غربی که اکنون در مسقط عمان در حال برگزاری است، گفت: عمان همواره نشان داده است که به عنوان کشوری عربی مستقل، ارتباط خوبی در طول سالیان سال با جمهوری اسلامی ایران داشته که این ارتباط همچنان برقرار است.
 
وی با اشاره به کارشکنی عربستان در روند مذاکرات هسته‌ای علیه کشورمان افزود: عربستان سعی می‌کند که توافقات ایران و طرف غربی را برهم زند، چرا که با کلیات آن موافق نیست، اما این کشور نمی‌تواند در نتیجه نهایی مذاکرات، تاثیرگذار باشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مباحث و مشکلات هنوز سرجای خود وجود دارد و معلوم نیست که در این نشست سه جانبه‌ای که در عمان در حال برگزاری است، اختلافات را برطرف کرد اما دخالت‌‌های عربستان در کلیات مذاکره تاثیرگذار نخواهد بود.
 
نماینده مردم زنجان و طارم با اشاره به نزدیک شدن به ضرب‌الاجل نهایی(3آذرماه) اظهار داشت: مذاکرات هسته‌ای یک چارچوب و خط قرمزهایی دارد که بارها و بارها اعلام شده، اگر این چارچوب و خط قرمزها رعایت و منافع نظام در آن در نظر گرفته شود، مجلس هم با دید مثبت به موضوع نگاه خواهد کرد.
 
وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی در راستای منافع ملی قدم برمی‌دارد، تاکید کرد: اگر مشکل خاصی در مذاکرات به وجود نیاید و منافع ملی در مذاکرات در نظر گرفته شده باشد مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر خطوط قرمز نادیده گرفته شود و منافع ملی در خطر باشد طبیعتا مجلس به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: طبیعی است که هر قراردادی که قطعی شود باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار