در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح "دایمی شدن قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ در جلسه دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی طرح "دایمی شدن قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی" مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در همین خصوص ابوذر ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارشی از کارگروه و دیگر مجامع از جمله پژوهشگاه و بیمه مرکزی و قوه قضاییه داشتیم و عملاً به تصویب جامع کمیسیون رسید.

وی افزود: البته طبق برنامه، جزئیات این طرح از هفته آتی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص این طرح اذعان داشت: بر اساس گزارشی که ارائه شد، 6 محور اصلی در این طرح مورد بررسی است،از جمله اصلاحات از نظر زمان خسارت و پرداخت آن از جهت یوم الاداء به تفاوت نرخ دیه، از جهت کیفیت انتقال هزینه ها به نوع رانندگی از جهت میزان تخلفات، از جهت تخصیص منابع بین صندوق و بیمه شونده، بیمه گذار و انتظامی و بهداشت درمان وعلاوه بر این، مباحثی همچون نوآوری و پایش ها از نظر بر عهده گرفتن مسئولیت از طرف سایر عوامل مانند ایجاد خسارت در حوزه راه و ... مورد بررسی قرار گرفت.

ابوذر ندیمی اظهار داشت: در مجموع مباحثی این چنینی به صورت کلی نه جزیی، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طبق برنامه جزئیات به جلسات هفته آتی کمیسیون موکول شد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص حاضرین این جلسه گفت: پیش از این گزارش و نظرات کلیه مجامع در جلسات کارگروه  گرفته شد و در این جلسه هم با حضور آن ها پژوهش ها و گزارش های قوه قضاییه  و بانک مرکزی مورد بررسی قرار گرفت که مورد تفاهم کلیه حاضرین بود و بررسی جزییات به جلسه بعد موکول شد.

تحقیق و تفحص از سیستم بانکی تا یک الی دو هفته آتی

ندیمی در خصوص طرح تحقیق  و تفحص از سیستم بانکی کشورتصریح کرد: تاکنون در دستورکار جلسات کمیسیون قرار نگرفته است چرا که گزارش تحقی از بانک سرمایه به صحن علنی مجلس رفته و باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: اما در خصوص تحقیق از کلیه بانک ها، با توجه به مکاتباتی که شده تا یک الی دو هفته آتی به رای گیری گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار