ریما مکتبی خبرنگار اعزامی شبکه تلویزیونی العربیه به مسقط پایتخت عمان گفت: فضای موجود حاکی از احتمال معامله ای با ایران است و به همین علت تصمیم گرفته شده است که مذاکرات این دور در مسقط برگزار شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، خبرنگار العربیه در پاسخ به این پرسش که با توجه به فرصت تقریبا دو هفته ای تا موعد 24 نوامبر برای امضای توافقنامه هسته ای آیا برای حل برخی مسائل باقیمانده میان طرفین خوش بینی وجود دارد گفت؟ مطالبی که من می گویم درباره فضای موجود در عمان است و مبتنی بر اطلاعات نیست. اکنون زود است که درخصوص انجام معامله در این مذاکرات سخن گفته شود. فضای اینجا مثبت است. گفتگوهای سه جانبه ای برگزار می شود تا جلسات روز سه شنبه میان ایران و گروه پنج بعلاوه یک با حضور کارشناسان و ناظران برگزار شود. ممکن است سندی تحت عنوان سند مسقط یا اعلامیه مسقط صادر شود که حاوی توافق با ایران باشد.

وی گفت جلسات سه جانبه از ساعت 11 به وقت محلی آغاز شده است و قبل از آن جلسات دوجانبه ای میان یوسف بن علوی وزیر مشاور در امور خارجی با طرفهای سه گانه برگزار شد. 

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا طرح مسائل منطقه ای در این مذاکرات را تکذیب کرده است. به جز اظهارات اخیر جان کری هنوز سخنان رسمی در این خصوص وجود ندارد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار