حدود دو ماه پیش بود که باشگاه خبرنگاران، در یک گزارش خبری، نسخه وطنی دوربین‌های مدار بسته را رونمایی کرد که ساخته دست مهندسان جوان داخلی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روز گذشته خبری در فضای مجازی با عنوان "143 دوربین مداربسته ایران هک شد" منتشر گشت.

صاحب وب‌سایتی در مسکو با هک کردن بیش از 73 هزار دوربین مداربسته کشورهای مختلف دنیا، اقدام به پخش آنلاین تصاویر آنها در فضای مجازی کرد.

بر اساس این گزارش، ایران نیز از این حمله سایبری در امان نبوده و بیش از 140 دوربین هک شده به کشور  ما اختصاص داشت.

در حالی این هکر روسی توانسته به 143 دوربین امنیتی مداربسته در کشور نفوذ کند که مهندسان جوان وطنی نمونه مشابه دوربین‌های مداربسته را با امنیتی بالا بومی‌سازی کرده‌اند.

حدود دو ماه پیش بود که باشگاه خبرنگاران، در یک گزارش خبری، نسخه وطنی دوربین‌های مدار بسته را رونمایی کرد که ساخته دست مهندسان جوان داخلی است.

به گفته مهندسان وطنی، دوربین‌های مداربسته بومی، با قیمت یک سوم نمونه خارجی، امنیت و نفوذناپذیری بسیار بیشتری به همنوعان آنور آبی خود دارند، به‌طوری که هم‌اکنون پلیس راهور در برخی از جاده‌های کشور از دوربین‌های مداربسته ایرانی استفاده می‌کنند.

گفتنی است، حال که مهندسان ایرانی با توانایی‌های بومی خود توانسته‌اند راه نفوذ هکرها به دوربین‌های مداربسته داخلی را مسدود کنند، از مسئولان ذیربط انتظار می‌رود حمایت‌های خود از جوانان را بیش از این گسترش دهند تا ضمن حمایت از تولید ملی، جلوی نفوذ بیگانگان به سیستم‌های امنیتی کشور گرفته شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: هکر ، دوربین ، مدار بسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار